Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela "Velikih pet" sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole (CROSBI ID 353466)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Ivić, Josipa
Matešić, Krunoslav
hrvatski
Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela "Velikih pet" sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole
Cilj je istraživanja bio utvrditi odnos između nekih osobina ličnosti, inteligencije i školskog uspjeha. U istraživanju je sudjelovalo 178 učenika 3. i 4. razreda gimnazije u dobi od 17 do 19 godina. Za ispitivanje osobina ličnosti korišten je Big Five upitnik (Big Five Questionnaire). Inteligencija je mjerena testom neverbalne inteligencije Domino 2000. Kao mjera školskog uspjeha korišten je opći uspjeh učenika (prosjek ocjena) na kraju školske godine te ocjene iz grupe društvenih i prirodnih predmeta. Analiza je korelacija pokazala da je dimenzija Savjesnosti, uključujući i obje njene poddimenzije (Temeljitost i Ustrajnost), statistički značajno povezana sa školskim uspjehom. Regresijskom je analizom utvrđeno da glavne dimenzije ličnosti i inteligencija zajedno objašnjavaju 17, 9% varijance općeg školskog uspjeha pri čemu od varijabli ličnosti osobina Savjesnosti ima najveći doprinos. Ovi rezultati upućuju na to da određene osobine ličnosti iz modela "Velikih pet" mogu doprinijeti objašnjenju varijacije školskog uspjeha. Ključne riječi: inteligencija, osobine ličnosti, školski uspjeh, Domino 2000, BFQ
inteligencija; osobine ličnosti; školski uspjeh; Domino 2000; BFQ
nije evidentirano
engleski
Relationship of intelligence and some personality factors from the Big Five model with school success in final high school grades
nije evidentirano
intelligence; personality traits; school success; Domino 2000; BFQ
nije evidentirano
Podaci o izdanju
32
13.05.2009.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet Osijek
Osijek