Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Obrazovanje iz biologije: Novi pristup učenju i poučavanju sinteze proteina (CROSBI ID 473422)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Bezić, Nada ; Stankov, Slavomir ; Isajlović, Igor Obrazovanje iz biologije: Novi pristup učenju i poučavanju sinteze proteina // Zbornik sažetaka priopćenja Sedmog hrvatskog biološkog kongresa = Proceedings of abstracts of the papers of the Seventh Congress of Croatian Biologists / Ljubešić, Nikola (ur.). Zagreb: Hrvatsko biološko društvo, 2000. str. 361-362

Podaci o odgovornosti

Bezić, Nada ; Stankov, Slavomir ; Isajlović, Igor

hrvatski

Obrazovanje iz biologije: Novi pristup učenju i poučavanju sinteze proteina

Analizom predavanja i ispita održanih tijekom realizacije obrazovnog procesa iz područja biologije sa studentima na Fakultetu prirodoslovno - matematički znanosti i odgojnih područja Sveučilišta u Splitu uočen je niz različitih problema u savladavanju nastavnih sadržaja. Analiza je zapravo provedena na uzorku studenata studijske grupe biologije i kemije. U našoj raspravi razmatramo sintezu proteina uz pomoć suvremenih obrazovnih tehnologija. U vezi s tim, za poboljšanje procesa učenja i poučavanja sinteze proteina zagovaramo uporabu hipermedijske autorske ljuske i inteligentnog tutorskog sustava. Proteini čija je uputa kodirana genskom DNA predstavljaju aktivne sudionike u mnogim staničnim procesima, dok je proteinska sinteza krajnja instanca genske ekspresije. Višestruka kontrola intracelularnih proteina u konačnici reguliraju sve aspekte funkcioniranja stanice. Translacija je proces koja slijedi nakon procesas transkripcije i nastanaka RNA, tako da je sinteza proteina određena mRNA molekulom. Inteligentni tutorski sustavi (ITS) su na računalnu utemeljeni programski sustavi koji koriste tehnike umjetne inteligencije za pomoć u učenju i poučavanju odabranog područnog znanja ili pak vještine. ITS su danas na takvoj razini da mogu osigurati značajno poboljšanje sustava primjena i obrade informacija, prepoznati načine ponašanja sudionika u nastavnom procesu, u stanju, identificirati pogrešna poimanja i konačno uspostaviti plan nastavnog procesa. U ovom radu mi prikazujemo primjenu hipermedijske autorske ljuske Tutor - Expert System (TEx-Sys) u razvoju baze znanja za područno znanje sinteze proteina. TEx-Sys se koristi u predavanjima i vježbama sa studentima na studijskog grupi biologije i kemije u okviru kolegija Primjena računala u nastavi.

Obrazovanje u bilogiji; učenje i poučavanje; sinteza proteina; inteligentni tutorski sustavi

nije evidentirano

engleski

Biology Education: New Approach of Learning and Teaching of Protein Synthesis

nije evidentirano

Biology Education; Learning and Teaching; Protein Synthesis; Intelligent Tutoring Systems

nije evidentirano

Podaci o prilogu

361-362.

2000.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

Hrvatski biološki kongres (7 ; 2000)

predavanje

22.09.2000-29.09.2000

Hvar, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija