Obrazovanje iz biologije: Novi pristup učenju i poučavanju sinteze proteina (CROSBI ID 473422)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Bezić, Nada ; Stankov, Slavomir ; Isajlović, Igor
hrvatski
Obrazovanje iz biologije: Novi pristup učenju i poučavanju sinteze proteina
Analizom predavanja i ispita održanih tijekom realizacije obrazovnog procesa iz područja biologije sa studentima na Fakultetu prirodoslovno - matematički znanosti i odgojnih područja Sveučilišta u Splitu uočen je niz različitih problema u savladavanju nastavnih sadržaja. Analiza je zapravo provedena na uzorku studenata studijske grupe biologije i kemije. U našoj raspravi razmatramo sintezu proteina uz pomoć suvremenih obrazovnih tehnologija. U vezi s tim, za poboljšanje procesa učenja i poučavanja sinteze proteina zagovaramo uporabu hipermedijske autorske ljuske i inteligentnog tutorskog sustava. Proteini čija je uputa kodirana genskom DNA predstavljaju aktivne sudionike u mnogim staničnim procesima, dok je proteinska sinteza krajnja instanca genske ekspresije. Višestruka kontrola intracelularnih proteina u konačnici reguliraju sve aspekte funkcioniranja stanice. Translacija je proces koja slijedi nakon procesas transkripcije i nastanaka RNA, tako da je sinteza proteina određena mRNA molekulom. Inteligentni tutorski sustavi (ITS) su na računalnu utemeljeni programski sustavi koji koriste tehnike umjetne inteligencije za pomoć u učenju i poučavanju odabranog područnog znanja ili pak vještine. ITS su danas na takvoj razini da mogu osigurati značajno poboljšanje sustava primjena i obrade informacija, prepoznati načine ponašanja sudionika u nastavnom procesu, u stanju, identificirati pogrešna poimanja i konačno uspostaviti plan nastavnog procesa. U ovom radu mi prikazujemo primjenu hipermedijske autorske ljuske Tutor - Expert System (TEx-Sys) u razvoju baze znanja za područno znanje sinteze proteina. TEx-Sys se koristi u predavanjima i vježbama sa studentima na studijskog grupi biologije i kemije u okviru kolegija Primjena računala u nastavi.
Obrazovanje u bilogiji; učenje i poučavanje; sinteza proteina; inteligentni tutorski sustavi
nije evidentirano
engleski
Biology Education: New Approach of Learning and Teaching of Protein Synthesis
nije evidentirano
Biology Education; Learning and Teaching; Protein Synthesis; Intelligent Tutoring Systems
nije evidentirano
Podaci o prilogu
361-362.
2000.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Ljubešić, Nikola
Zagreb: Hrvatsko biološko društvo
Podaci o skupu
Hrvatski biološki kongres (7 ; 2000)
predavanje
22.09.2000-29.09.2000
Hvar, Hrvatska