Osobne vrijednosti u kontekstu cjeloživotnog učenja odgojitelja/učitelja (CROSBI ID 549735)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Biserka Petrović-Sočo
hrvatski
Osobne vrijednosti u kontekstu cjeloživotnog učenja odgojitelja/učitelja
Homo moralis se ne postaje po rođenju. Upravo življenje među ljudima u društvenoj zajednici omogućuje svakom pojedincu stjecanje i izgrađivanje onih prijekopotrebnih osobina koje se jednom rječju nazivaju čovječnost. Uz roditelje, odgojitelji i učitelji su najpozvaniji poticati i njegovati osobine koje se zasnivaju na sustavu vrijednosti - i kod sebe i kod djece/učenika, posebice danas, u postmodernističko vrijeme nesigurnosti, brzih promjena, etičke neodlučnosti i moralne entropije. Osobne vrijednosti u odgojno-obrazovnom procesu deklarativno se ne prenose ; one se svjedoče.na temelju autentičnosti, vjerodostojnosti i identiteta. Odgojitelj/učitelj svakog trenutka u svom radu s djecom/učenicima donosi moralne odluke koje mogu imati dalekosežne posljedice u njihovim životima. Zbog toga je od presudne važnosti razumijevanje da je očovječenje čovjeka temeljna zadaća svakog odgojno-obrazovnog čina na svim razinama formalnog, neformalnog i informalnog, cjeloživotnog obrazovanja. U suprotnom se znanje kao moć u društvu znanja može zlorabiti, uperiti protiv čovjeka. Moralna svrha cjeloživotnog učenja odgojitelja/učitelja (Fullan, 2005) nije samo stručno usavršavanje i jačanje inih kompetencija već je prije svega mijenjanje “ mentalnih modela” (Senge, 2003) putem stalnog preispitivanja, a ono se provodi samoprocjenom, zajedničkom refleksijom i procjenom.
osobne vrijednosti; cjeloživotno učenje; odgoj; učitelji; osobni razvoj
nije evidentirano
engleski
Personal values in the context of lifelong learning of teachers
nije evidentirano
personal values; lifelong learning; teaching; personal growth
nije evidentirano
Podaci o prilogu
281-289.
2008.
nije evidentirano
objavljeno
978-953-7210-12-0
Podaci o matičnoj publikaciji
Pedagogija i društvo znanja, svezak 1
Cindrić, Mijo, Domović Vlatka, Matijević Milan
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Podaci o skupu
Pedagogija i društvo znanja
predavanje
13.11.2008-15.11.2008
Zadar, Hrvatska