Mijenjanje konteksta i odgojne prakse dječjih vrtića (CROSBI ID 6188)
Autorska knjiga | monografija (znanstvena)
Podaci o odgovornosti
Biserka Petrović-Sočo
hrvatski
Mijenjanje konteksta i odgojne prakse dječjih vrtića
Primjenom etnografskog i akcijskog pristupa istražuje se proces zajedničkog mijenjanja i izgrađivanja primjerenih konteksta za življenje, odgoj i razvoj djece u trima ustanovama ranog odgoja i obrazovanja u tri hrvatske županije u razdoblju od tri godine. Istraživanjem se nastoji analizirati, razumjeti i mijenjati socio-pedagošku, prostorno-materijalnu i vremensku dimenziju konteksta (strukturu) u pojedinačnim uvjetima ustanova, u ovisnosti s upoznavanjem i postupnim mijenjanjem postojećih uvjeta i kultura u njima. Proces mijenjanja konteksta bio je složen, neizvjestan i vrlo različit među ustanovama, a razina postignutih promjena u kvaliteti odgojne prakse ovisila je, uz mnoge čimbenike, u velikoj mjeri o motiviranosti odgojitelja, posebice ravnatelja. Razlika je pronađena u opsegu, dubini i kontinuitetu postignutih promjena konteksta između ustanova A i C u kojoj su ravnatelj i veći broj odgojitelja bili visoko motivirani sudionici istraživanja, naspram ustanove A u kojoj se postiglo malo promjena i s malim brojem odgojitelja jer su ostali, uključujući i ravnatelja, bili mnogo manje motivirani za mijenjanje svoje prakse u cilju stvaranja optimalnog konteksta ustanove ranog odgoja. Iz međuovisnog, holističkog procesa mijenjanja strukture i kulture triju ustanova konstatira se da je svaka od njih prolazila jedinstvene transformacije te da se izgradnji optimalnog konteksta najviše približila ustanova C, manje ustanova B, a najmanje ustanova A. No, sve tri ustanove u različitim razdobljima su prelazile put od "medicinskog" ili "didaktiziranog" do suvremenog doba jaslica .
kontekst ustanove za rani odgoj i obrazovanje; mijenjanje odgojne prakse; akcijsko istraživanje; etnografski pristup; dijete rane dobi; odgojitelj
nije evidentirano
engleski
Changing context and educational practices of kindergartens
nije evidentirano
context of facilities for early education; changing educational practices; action research; ethnographic approach; the child of early age; preschool teacher
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Zagreb: Mali profesor
2009.
953-97353-9-4
195
objavljeno