Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kognitivna obrada i heterogenost izvora poruke kao odrednice manjinskog i većinskog utjecaja (CROSBI ID 353699)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Mirjana Tonković Kognitivna obrada i heterogenost izvora poruke kao odrednice manjinskog i većinskog utjecaja / Čorkalo Biruški, Dinka (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2007

Podaci o odgovornosti

Mirjana Tonković

Čorkalo Biruški, Dinka

hrvatski

Kognitivna obrada i heterogenost izvora poruke kao odrednice manjinskog i većinskog utjecaja

Ciljevi su ovog istraživanja bili provjeriti neke od postavki konkurentnih modela manjinskog i većinskog utjecaja: Moscovicijeva klasičnog modela i suvremenijih modela objektivnog konsenzusa i modela podudarnosti izvora i pozicije. Drugim riječima, cilj je bio utvrditi jesu li u podlozi manjinskog i većinskog utjecaja različite vrste procesiranja persuazivne poruke, te odgovoriti na pitanje jesu li mentalne reprezentacije argumenata koje iznosi manjina u pamćenju pohranjene drugačije od onih koje iznosi većina i može li se njihovom manipulacijom utjecati na ishode manjinskog i većinskog utjecaja. U istraživanju je sudjelovalo 308 studenata psihologije i sociologije, a upotrijebljen je pred-test post-test nacrt s tri nezavisne varijable: izvor poruke (manjina/većina), snaga poruke (jaka/slaba) i inducirana heterogenost izvora (heterogen/homogen/bez indukcije). Istraživanje je pokazalo da indukcija heterogenosti/homogenosti nije rezultirala razlikom u individualizaciji argumenata u pamćenju, niti razlikom u promjeni stava nakon izlaganja heterogenom i homogenom izvoru. Iako je došlo do značajne promjene stava nakon izlaganja persuazivnoj poruci, ona je u svim eksperimentalnim situacijama procesirana perifernim putem.

manjinski utjecaj; promjena stava; snaga poruke; heterogenost izvora poruke

nije evidentirano

engleski

Cognitive elaboration and heterogenity of the message source as determinants of minority and majority influence

nije evidentirano

minority influence; attitude change; message strength; heterogenity of message source

nije evidentirano

Podaci o izdanju

79

30.01.2007.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija