Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Vizuospacijalne teškoće djevojčice s Williamsovim sindromom (CROSBI ID 151793)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Arapović, Diana ; Pranjić, Višnja Vizuospacijalne teškoće djevojčice s Williamsovim sindromom // Paediatria Croatica, 53 (2009), 2; 59-68

Podaci o odgovornosti

Arapović, Diana ; Pranjić, Višnja

hrvatski

Vizuospacijalne teškoće djevojčice s Williamsovim sindromom

Sindrom Williams (ili Williams – Beuren) sindrom je rijedak neurorazvojni poremećaj karakteriziran medicinskim kognitivnim razvojnim teškoćama. Pogađa kognitivno, bihevioralno i motorno područje razvoja. Ovo je istraživanje provođeno na djevojčici sa sindromom Williams, čije su visuospacijalne sposobnosti ispitivane longitudinalno tijekom 22 mjeseca, u dobi od 9 godina i 3 mjeseca do 11 godina i 1 mjeseca. Pretpostavili smo da će djevojčica sa sindromom Williams imati slabije vizuospacijalne sposobnosti negoli njezini vršnjaci, te da će u finalnom ispitivanju, zbog utjecaja sazrijevanja, postići bolje rezultate. Vizuospacijalne sposobnosti su ispitane sljedećim varijablama: Spajanje linija prema zadanom modelu, Precrtavanje geometrijskih likova, Crtež životinje, Prepoznavanje lica. Postoji statistička razlika u visuospacijalnim sposobnostima između djevojčice s Williamsovim sindromom i djece urednoga razvoja na svim ispitanim varijablama, osim na varijabli prepoznavanja lica. Također, u završnom ispitivanju u dobi od 11 godina i 1 mjeseca, djevojčica je, pod utjecajem sazrijevanja, postigla značajno bolje rezultate negoli u početnom ispitivanju.

Williamsov sindrom; vizuspacijalen sposobnostu

nije evidentirano

engleski

Visualspatial difficulties of girl with William syndrome

nije evidentirano

William syndrome; visospatial abilities

nije evidentirano

Podaci o izdanju

53 (2)

2009.

59-68

objavljeno

1330-1403

Povezanost rada

Pedagogija

Indeksiranost