Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Mjerenje učinkovitosti pedagoških strategija u okviru odgoja i obrazovanja za okoliš i održivi razvoj (CROSBI ID 151831)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Zuckerman Itković, Zora ; Petranović, Duška ; Troha, Mija Mjerenje učinkovitosti pedagoških strategija u okviru odgoja i obrazovanja za okoliš i održivi razvoj // Acta Iadertina, 4 (2007), 4; 13-21

Podaci o odgovornosti

Zuckerman Itković, Zora ; Petranović, Duška ; Troha, Mija

hrvatski

Mjerenje učinkovitosti pedagoških strategija u okviru odgoja i obrazovanja za okoliš i održivi razvoj

Ljudi se prema planeti Zemlji ponašaju kao prema ogromnoj kanti za smeće, upozorava poznati znanstvenik Gilbert (1990). Doista, zemlja, zrak i voda do te su mjere zagađeni da je opstanak ljudi na nekim dijelovima našeg planeta već danas upitan. U usporedbi s ovim ekološkim problemima recikliranje i odlaganje papira može se činiti mnogo manje ozbiljna stvar, naglašava Deneshevary (1998). Jasno je da će mrlja nafte ili otrovni otpad u potoku prouzročiti mnogo više štete nego papirnate vrećice za hranu nemarno bačene u vodu. U ovom radu pokušavamo sagledati problem iz drugog ugla, uvjereni da upravo to nemarno bacanje papira i otpadaka može u budućnosti biti uzrok mnogo ozbiljnijim oblicima neprilagođenog ekološkog ponašanja ljudi. Sa stajališta odgoja i obrazovanja za okoliš i održivi razvoj držimo najznačajnijim razviti stavove kod učenika, odnosno općenito i dugoročno promišljanje o ekologiji. To je i osnovni cilj ovoga rada: utvrditi učinkovitost pedagoških strategija koje daju produžene odgojne efekte, odnosno polučuju trajno ekološko ponašanje učenika. U svrhu realizacije postavljenog cilja usporedili smo učinke nagrade kao konsekventne strategije ponašanja učenika s učinkom odgojno-obrazovnih postupaka - informacije, edukacije, povratne informacije i kreativnih radionica. Dobiveni rezultati potvrđuju pretpostavku da se samo sustavnom izgradnjom ekološke svijesti i ekoloških stavova može očekivati produženo željeno ponašanje učenika, odnosno odraslih ljudi.

stavovi; ekološko ponašanje; metode odgojnog rada; škola; učenici

nije evidentirano

engleski

Measuring efficiency of pedagogical strategies in frames of environmental education and substantive development

nije evidentirano

attitude; ecological behaviour; educational methods; school; students

nije evidentirano

Podaci o izdanju

4 (4)

2007.

13-21

objavljeno

1845-3392

Povezanost rada

Pedagogija