Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ciljevi stalnog stručnog usavršavanja: mišljenja učitelja (CROSBI ID 151847)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Tot, Daria ; Klapan, Anita Ciljevi stalnog stručnog usavršavanja: mišljenja učitelja // Pedagogijska istraživanja, 5 (2008), 1; 60-71

Podaci o odgovornosti

Tot, Daria ; Klapan, Anita

hrvatski

Ciljevi stalnog stručnog usavršavanja: mišljenja učitelja

U radu se iznose rezultati do kojih se došlo ispitujući mišljenja učitelja o značaju i poželjnosti onih ciljeva stalnog stručnog usavršavanja koji najviše pridonose profesionalnom razvoju učitelja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 434 ispitanika, učitelja osnovnih i srednjih škola iz devet županija. Dobiveni rezultati ukazuju da su još uvijek programi stručnog usavršavanja učitelja previše usmjereni onim ciljevima usavršavanja odnosno učiteljevim kompetencijama, koji podupiru tradicionalan pristup odgoju i obrazovanju. Ispitanici naglašavaju potrebu osuvremenjivanja učiteljskih kompetencija kao bitnih preduvjeta za ostvarivanje suvremenog obrazovnog kurikuluma i cjeloživotnog učenja. Učitelji smatraju da bi ostvarivanju temeljnog cilja stalnog stručnog usavršavanja najviše trebale pridonositi: osposobljenosti učitelja za brzo i točno donošenje odluka koje će poboljšati kvalitetu nastave i učenja, samostalno kreiranje i timsko djelovanje te vrednovanje i samovrednovanje postignuća i procesa nastave i učenja. Faktorskom su analizom 24 učiteljeve kompetencije, kao manifestne čestice, ekstrahirane u tri latentna faktora, odnosno temeljne kompetencije: osposobljenost za primjenu inovacija, informatičko-komunikacijskih znanja i vještina, osposobljenost za pedagoške istraživačko-analitičke poslove te osposobljenost za samostalno i timsko odlučivanje. Rezultati istraživanja imaju aplikacijsku vrijednost jer upućuju kojim ciljevima valja pridati posebnu pozornost pri određivanju kurikuluma stalnog stručnog usavršavanja učitelja.

ciljevi stručnog usavršavanja; cjeloživotno učenje; kompetencije učitelja; obrazovni kurikulum; profesionalni razvoj

nije evidentirano

engleski

Goals of permanent professional improvement: teachers’ opinions

nije evidentirano

goals of professional improvement; lifelong learning; teacher competences; educational curriculum; professional development

nije evidentirano

Podaci o izdanju

5 (1)

2008.

60-71

objavljeno

1334-7888

Povezanost rada

Pedagogija