Ciljevi stalnog stručnog usavršavanja: mišljenja učitelja (CROSBI ID 151847)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Tot, Daria ; Klapan, Anita
hrvatski
Ciljevi stalnog stručnog usavršavanja: mišljenja učitelja
U radu se iznose rezultati do kojih se došlo ispitujući mišljenja učitelja o značaju i poželjnosti onih ciljeva stalnog stručnog usavršavanja koji najviše pridonose profesionalnom razvoju učitelja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 434 ispitanika, učitelja osnovnih i srednjih škola iz devet županija. Dobiveni rezultati ukazuju da su još uvijek programi stručnog usavršavanja učitelja previše usmjereni onim ciljevima usavršavanja odnosno učiteljevim kompetencijama, koji podupiru tradicionalan pristup odgoju i obrazovanju. Ispitanici naglašavaju potrebu osuvremenjivanja učiteljskih kompetencija kao bitnih preduvjeta za ostvarivanje suvremenog obrazovnog kurikuluma i cjeloživotnog učenja. Učitelji smatraju da bi ostvarivanju temeljnog cilja stalnog stručnog usavršavanja najviše trebale pridonositi: osposobljenosti učitelja za brzo i točno donošenje odluka koje će poboljšati kvalitetu nastave i učenja, samostalno kreiranje i timsko djelovanje te vrednovanje i samovrednovanje postignuća i procesa nastave i učenja. Faktorskom su analizom 24 učiteljeve kompetencije, kao manifestne čestice, ekstrahirane u tri latentna faktora, odnosno temeljne kompetencije: osposobljenost za primjenu inovacija, informatičko-komunikacijskih znanja i vještina, osposobljenost za pedagoške istraživačko-analitičke poslove te osposobljenost za samostalno i timsko odlučivanje. Rezultati istraživanja imaju aplikacijsku vrijednost jer upućuju kojim ciljevima valja pridati posebnu pozornost pri određivanju kurikuluma stalnog stručnog usavršavanja učitelja.
ciljevi stručnog usavršavanja; cjeloživotno učenje; kompetencije učitelja; obrazovni kurikulum; profesionalni razvoj
nije evidentirano
engleski
Goals of permanent professional improvement: teachers’ opinions
nije evidentirano
goals of professional improvement; lifelong learning; teacher competences; educational curriculum; professional development
nije evidentirano