Kućni duhovi u hrvatskoj dječjoj knjizi - bogato nijansiran, duhovito profiliran opus (CROSBI ID 550070)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Zalar, Diana Kućni duhovi u hrvatskoj dječjoj knjizi - bogato nijansiran, duhovito profiliran opus // Knjižica sažetaka Drugog specijaliziranog skupa Rano učenje hrvatskoga jezika 2 / Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2008. str. 58-58

Zalar, Diana

Kućni duhovi u hrvatskoj dječjoj knjizi - bogato nijansiran, duhovito profiliran opus

Likovi kućnih duhova u hrvatskoj dječjoj knjizi kreću se širokim prostorom žanrovske raznolikosti, unutar fantastičnog prostora klasične umjetničke bajke kršćansko-mističnih i mitoloških pozicija (I. Brlić-Mažuranić, S. Grković-Janović, A. Zaninović), svojevrsne fantastike naive (N. Iveljić) i poetsko-refleksivnih poniranja urbane osjetljivosti (D. Ugrešić, S. Marijanović, A. Đokić-Pongrašić, Ž. Hercigonja) .Bilo da je riječ o postupcima reducirane percepcije i zanijekane racionalizacije, inkarnacije narodnog mudroslovlja i inventivnih postupaka imenovanja, povezivanja duhova sa zaboravljenim i rijetkim zanatima i pradavnim staništima, unošenja ispovjednog tona prema čitatelju, pisanju kao igri složene kombinatorike pseudobiografskih i pseudoznanstvenih činjenica, kućni duhovi i kućna čudovišta nerijetko su izvor humorističkog osvrta na stvarnost i prilika za nenametljiv odgoj i djece i odraslih. Autorica je željela argumentirati kako su ovi likovi bogato evoluirali tijekom vremena, ne samo kao nositelji nasljeđa davnih predaka, već i izgledom, karakterom, nijansama osjećajnosti. Time čine kompleksnu realiju unutar univerzuma pripovjednog svijeta suvremene hrvatske literature.

kućni duhovi; proza; fantastika; umjetnička bajka; kombinatorika pripovjednih postupaka; evolucija likova

Home spirits in Croatian books for children - richly undertoned and humorously profiled opus

home spirits; prose; fantasy; art fairytale; combinations of narrative procedures; character evolution