Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića (CROSBI ID 151901)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Slunjski, Edita Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića // Pedagogijska istraživanja, 5 (2008), 1; 22-35

Podaci o odgovornosti

Slunjski, Edita

hrvatski

Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića

U radu se navode nedostatci tradicionalnih oblika profesionalnog razvoja učitelja (odgajatelja), a ističe vrijednost kontinuiranog istraživanja vlastite odgojno-obrazovne prakse, koje učitelje osposobljava za refleksivne praktičare. Takav se pristup profesionalnom razvoju, koji otvara put emancipaciji i profesionalnoj autonomiji učitelja, velikim dijelom oslanja na njihovo profesionalno povezivanje, zajedništvo i suradnju. Povezivanje i suradnja učitelja sa stručnjacima vode prema razvoju profesionalne zajednice učenja, u kojoj oni zajedno istražuju i raspravljaju o vlastitoj odgojno-obrazovnoj praksi, i kontinuirano zajendički uče. Akcijskim-etnografskim istraživanjem, provedenim u četiri vrtića, nastojala se postupno podizati kvaliteta odgojno-obrazovne prakse te postići kultura dijaloga i zajedničko učenje kroz raspravu. U istraživanju se pokazalo kako kvaliteta zajedničkih rasprava svih djelatnika vrtića istodobno potiče razvoj odgojno-obrazovne prakse, ali se kroz razvoj prakse i sama povratno razvija. Kako predstavlja uzrok, ali i posljedicu ostvarivanja kvalitetnije odgojno-obrazovne prakse, rasprava se može smatrati temeljnim modalitetom zajedničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića te instrumentom razvoja vrtića u cjelini.

profesionalni razvoj učitelja (odgajatelja); refleksivna praksa; akcijsko-etnografsko istraživanje; zajednička rasprava; kultura dijaloga

nije evidentirano

engleski

Debate as a basic mode of co-operative learnign of teachers and associates in kindergartens

nije evidentirano

professional development of teachers (kindergarten teachers); reflecitve practice; practical ethnographic research; debate; culture of dialogue

nije evidentirano

Podaci o izdanju

5 (1)

2008.

22-35

objavljeno

1334-7888

Povezanost rada

Pedagogija