Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kvaliteta školskog okruženja u percepciji roditelja: temelj partnerstva škole-obitelji-zajednice (CROSBI ID 152158)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Kranželić, Valentina ; Ferić Šlehan, Martina Kvaliteta školskog okruženja u percepciji roditelja: temelj partnerstva škole-obitelji-zajednice // Kriminologija i socijalna integracija, 16 (2008), 2; 29-45

Podaci o odgovornosti

Kranželić, Valentina ; Ferić Šlehan, Martina

hrvatski

Kvaliteta školskog okruženja u percepciji roditelja: temelj partnerstva škole-obitelji-zajednice

U ovom radu cilj je bio prikazati rezultate istraživanja kompetencija i stavova odgajatelja u nekim predškolskim ustanovama u Istarskoj županiji. Oni su dio većeg istraživanja koje se provodilo u sklopu znanstveno-akcijskog projekta Zajednice koje brinu kao model prevencije poremećaja u ponašanju djece i mladih. Uzorak za ovo ispitivanje činilo je 212 odgajateljica. Upitnik samoprocjene njihovih kompetencija (22 varijable, modifi cirana verzija Teachers’ Sense of Teacher Effi cacy Scale, Tschannen-Moran, Woolfolk Hoy, 2001) popunjavale su sve odgajateljice koje su u vrijeme ispitivanja (proljeće 2004. godine) radile u predškolskim ustanovama Labina, Pazina, Poreča i Pule. Podaci su prikazani kroz deskriptivne parametre te faktorsku analizu, posebno područja kompetentnosti (1 faktor), a posebno područja stavova (2 faktora). Rezultati upućuju na relativno visoku samopercepciju kompetencija većine ispitivanih odgajateljica. Dok se kao kompetencije prepoznaju češće aktivnosti povezane s redovitim aktivnostima koje se provode u predškolskim ustanovama i u odnosu na koje odgajatelji vjerojatno imaju najviše znanja i vještina (osmišljavanje različitih aktivnosti za djecu, davanje dodatnih objašnjenja i primjera kada ih djeca ne razumiju, navođenje djece da vjeruju kako mogu dobro raditi), nekompetentnosti su češće vidljive u području promocije pozitivnog razvoja i prevenciji rizičnih ponašanja djece predškolske dobi (motiviranje nemotivirane djece, korištenje strategija praćenja napredovanja djece, pomoć roditeljima da pomognu svojoj djeci u svladavanju različitih vještina, korištenje alternativnih strategija, korištenje tehnika smirivanja djece kada su bučna ili ometaju rad u grupi). U odnosu na rezultate u području stavova, osim nekih znanja i vještina za rad s djecom, ispitane odgajateljice procjenjuju roditelje, obitelji, kao one zbog kojih oni ne mogu učiniti više. Zaključno, rezultati u ovom radu usmjeravaju pažnju na važnost permanentne edukacije predškolskih odgajatelja koji će biti u mogućnosti u redovnim kurikulumima i posebnim programima više pridonijeti promociji mentalnog zdravlja i prevenciji poremećaja u ponašanju i rizičnih ponašanja djece.

školsko okruženje; prevencija poremećaja u ponašanju; roditelji; partnerstvo škola-obitelj-zajednica

nije evidentirano

engleski

THE PARENT’ S PERCEPTION OF THE QUALITY OF THE SCHOOL ENVIRONMENT: GUIDELINES FOR A SCHOOL-FAMILY-COMMUNITY PARTNERSHIP

nije evidentirano

school environment; prevention of behavior disorders; parents; school-family-community partnership

nije evidentirano

Podaci o izdanju

16 (2)

2008.

29-45

objavljeno

1330-2604

Povezanost rada

Pedagogija