ZAJEDNICE KOJE BRINU: SAMOPROCJENA KOALICIJE ZA PREVENCIJU U ISTARSKOJ ŽUPANIJI (CROSBI ID 152197)

Bašić, Josipa ; Ferić Šlehan, Martina ; Grozić-Živolić, Sonja ZAJEDNICE KOJE BRINU: SAMOPROCJENA KOALICIJE ZA PREVENCIJU U ISTARSKOJ ŽUPANIJI // Kriminologija i socijalna integracija, 16 (2008), 2; 109-123

Bašić, Josipa ; Ferić Šlehan, Martina ; Grozić-Živolić, Sonja

ZAJEDNICE KOJE BRINU: SAMOPROCJENA KOALICIJE ZA PREVENCIJU U ISTARSKOJ ŽUPANIJI

Za potrebe realizacije znanstveno-akcijskog projekta Zajednice koje brinu kao model prevencije poremećaja u ponašanju djece i mladih, već od samog početka provođenja projekta, formirana je Koalicija za prevenciju koja će djelovati na razini Istarske županije točnije u 12 lokalnih zajednica uključenih u realizaciju projekta. Koaliciju su u početku činili koordinatori projekta po svim lokalnim zajednicama (12, uz koordinatoricu na razini Županije), a u nastavku rada na projektu njima se pridružuju članovi ekspertnih grupa (do 7 članova u svakoj grupi: grupa za praćenje epidemioloških pokazatelja, grupa za programe i evaluaciju), voditelji i članovi grupa (5) prioritetnih intervencija koje su se pripremale ili provodile u istim lokalitetima te povremeno članovi Savjeta akcijskog dijela projekta (5-7 članova). U ovom radu analizirani su rezultati samoprocjene funkcioniranja Koalicije (N=29) po nekoliko indikatora: donošenje odluka ; upravljanje i razvoj vodstva ; nefi nancijski resursi ; podrška u zajednici: planiranje i prioriteti ; rezultati i strategije ; mjerenje uspješnosti i odgovornosti ; razvoj politike: mijenjanje pravila. Za procjenu Koalicije korišten je instrument „ Community Organizational Assessment Tool” . Podaci su prikazani u obliku osnovnih statističkih parametara te je napravljena i analiza varijance. U odnosu na prikazane rezultate kao jake strane djelovanja Koalicije samopercipiraju se: ekipiranost Koalicije, educiranost iz područja prevencije u zajednici i učinkovitim programima, postavljanje prioriteta i ciljeva na temelju analize potreba zajednice, dok se kao slabe strane ili područja na kojima treba dalje raditi samopercipiraju: jačanje Koalicije za zastupanje prevencije na županijskoj i lokalnoj razini - jačanje utjecaja na kreiranje socijalne politike, fokusiranje napora na umrežavanje sa sličnim grupama u zajednici - poticanje i održavanje kolaboracija, poticanje uključivanja građana u rad Koalicije, stalni trening članova Koalicije i osiguranje održivosti - prijenos znanja i vještina stručnjacima koji rade u praksi. Rad na navedenim slabostima Koalicije nastavit će se tijekom daljnje realizacije projekta Zajednice koje brinu: razvoj, implementacija i evaluacija prevencije u zajednici.

zajednica; koalicija; prevencija; evaluacija; poremećaji u ponašanju i rizična ponašanja; djeca i mladi

COMMUNITIES THAT CARE: SELF-APPRAISAL OF COALITION FOR PREVENTION IN ISTRIA COUNTY

community; coalition; prevention; evaluation; behavioral disorders and risk behaviors; children and youth