Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Odgoj i obrazovanje za okoliš u osnovnoj školi (CROSBI ID 331020)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Borić, Edita Odgoj i obrazovanje za okoliš u osnovnoj školi / Verčkovnik, Tatjana (mentor); Lelas, Zdenka (neposredni voditelj). Ljubljana, Slovenija, . 1998

Podaci o odgovornosti

Borić, Edita

Verčkovnik, Tatjana

Lelas, Zdenka

hrvatski

Odgoj i obrazovanje za okoliš u osnovnoj školi

Istraživanje Odgoj i obrazovanje za okoliš u osnovnoj školi obavljeno je u tri godine (1992/93, 1993/94, 1994/95) na odabranom uzorku od pet osnovnih škola (12 odjela petog, šestog, sedmog i osmog razreda). Istraživanjem je obuhvaćeno 2200 učenika. Cilj je istraživanja bio utvrditi koliko su učenici petog, šestog, sedmog i osmog razreda osnovne škole u predmetima prirode i biologije propisanim programom bili usmjeravani u ekološko obrazovanje i odgoj, koliko dodatnim sadržajima, koliko raznolikim oblicima i metodama rada koje omogućuju efikasniji nastavni proces vezan uz ekološki odgoj i obrazovanje. U istraživanju su korištene deskriptivna i kauzalna metoda. deskriptivnom metodom su opisane pedagoške pojave, njene karakteristike i uzorci, a kauzalnom metodom se upoznavala povezanost pojedinih istraživanih pojava. Od instrumenata istraživanja korišteni su test inteligencije (TRL), inicijalni i finalni zadaci objektivnog tipa, te anketa i intervju učenika. U istraživanju se ističu dva modela (M1 i M2). Skupina učenika u M1 modelu obrađuje uz program i dodatne ekološke sadržaje koji se obrađuju raznim metodama i oblicima rada. Učenici skupine M2 modela uče ekološke sadržaje iz udžbenika, i to frontalnim radom i u skupinama, a od metoda prevladavaju razgovor, izlaganje i rad na tekstu. U istraživanju je primjenjen zakon jedne varijable. Nezavisnu su varijablu činili oblici nastavnog rada, primjena nastavnih listića, nastavnih sadržaja, predznanje i dr. Zavisna varijabla, koja je posljedica nezavisne varijable, predstavlja raznr razine znanja i vještina postignute radom u nastavi. Statističkim postupcima izračunata je kontrola utjecaja nezavisne na zavisnu varijablu i to korištenjem deskriptivno-statističkih pokazatelja (aritmetička sredina, standardna devijacija i koeficijent varijabilnosti). Rezultati istraživanja obrađeni su kvalitativno i kvantitativno analitičko-statističkim metodama, i prikazani tablično i grafički. Na temelju obrađivanih rezultata istraživanja Odgoj i obrazovanje za okoliš u osnovnoj školi dobiveni su rezultati koji ukazuju na manjkavost ekološkog obrazovanja, a posebno odgoja u predmetu prirode i biologije (V. do VIII. razred). Osobito su dobro postignuti rezultati u eksperimentalnoj skupini (M1) gdje su s učenicima obrađivani dodatni ekološki sadržaji aktivnim metodama i oblicima rada i gdje su učenici više usmjeravani u pozitivna ekološka ponašanja.

odgoj; obrazovanje; okoliš; osnovna škola

nije evidentirano

engleski

Education for environment in primary school

nije evidentirano

education; environment; primary school

nije evidentirano

Podaci o izdanju

321

09.04.1998.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ljubljana, Slovenija

Povezanost rada

Biologija