Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kultura odgojno-obrazovne ustanove i kvaliteta promjena odgojno-obrazovne prakse (CROSBI ID 152420)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Vujičić, Lidija Kultura odgojno-obrazovne ustanove i kvaliteta promjena odgojno-obrazovne prakse // Pedagogijska istraživanja, 5 (2008), 1; 120-7-120-22

Podaci o odgovornosti

Vujičić, Lidija

hrvatski

Kultura odgojno-obrazovne ustanove i kvaliteta promjena odgojno-obrazovne prakse

Mnogobrojnim istraživanjima utvrđeno je da se kvalitetne promjene u odgoju i obrazovanju mogu dogoditi promjenom ustroja i ozračja u odgojno-obrazovnim ustanovama, što nazivaju promjenom kulture odgojno-obrazovne ustanove. U određenju kulture odgojno-obrazovne ustanove polazi se od općeg pojma kulture kao temelja za razumijevanje kulture organizacije. O odgojno-obrazovnoj ustanovi raspravljamo kao o organizaciji, a o kulturi kao sastavnom elementu opće kulture i vrijednosnog sustava u cjelini. Navodimo definicije različitih autora iz kojih je vidljivo da nema jedinstvene definicije kulture odgojno-obrazovne ustanove ; autori je različito definiraju, naglašavajući da ju je potrebno stavljati u socijalni kontekst. Većina tumačenja odnosi se na specifične vrijednosti, uvjerenja i očekivanja ljudi u ustanovi, njihova uobičajena ponašanja, tj. rituale, načine na koje razumiju i interpretiraju svakodnevne događaje u ustanovi i sl. Kako bismo što bolje povezali ovaj koncept s izravnim promjenama odgojno-obrazovne prakse, u radu se raspravlja i o nekim elementima kulture odgojno-obrazovne ustanove. U tom smislu mijenjanje kulture odgojno-obrazovne ustanove je evolucijski proces u kojem je implementacija inovacija moguća na razini svake odgojno-obrazovne ustanove, a put ka kvalitetnim promjenama određuje se kao dugotrajni, zajednički, istraživački proces svih sudionika uže i šire socijalne zajednice.

elementi kulture odgojno-obrazovne ustanove; kultura; kultura odgojno-obrazovne ustanove; kultura organizacije; učitelj

nije evidentirano

engleski

The Interrelatedness between the Culture of Educational Institutions and Quality Changes of Educational Practice

nije evidentirano

culture; culture of an organisation; culture of an educational institution; elements of culture of an educational institution; teacher

nije evidentirano

Podaci o izdanju

5 (1)

2008.

120-7-120-22

objavljeno

1334-7888

Povezanost rada

Pedagogija