Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Usporedba hijerarhija vrijednosti i strukture vrijednosnog sustava srednjoškolaca iz Zagreba i Skopja (CROSBI ID 353975)

Ocjenski rad | diplomski rad

Hrnjak, Marijana Usporedba hijerarhija vrijednosti i strukture vrijednosnog sustava srednjoškolaca iz Zagreba i Skopja / Kamenov, Željka (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2008

Podaci o odgovornosti

Hrnjak, Marijana

Kamenov, Željka

hrvatski

Usporedba hijerarhija vrijednosti i strukture vrijednosnog sustava srednjoškolaca iz Zagreba i Skopja

Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti razlikuje li se hijerarhija vrijednosti i sustav vrijednosti srednjoškolaca iz Zagreba i Skopja, s obzirom na rezultate ranijih istraživanja. Pretpostavka je bila da neće postojati razlika u strukturi vrijednosnih sustava, te da će postojati razlika u hijerarhiji vrijednosti između srednjoškolaca iz Zagreba i Skopja, s obzirom na djelomično različitije rezultate prijašnjih istraživanja. U istraživanju je sudjelovalo 318 sudionika – učenika IV-tih razreda općih gimnazija u Zagrebu i Skopju. Opće gimnazije izjednačene su po mnogim karakteristikama. Primijenjen je bio Schwarzov upitnik vrijednosti. Zadatak ispitanika bio je procijeniti koliko je svaka od navedenih vrijednosti njima osobno važna kao “ usmjeravajuće načelo u njihovom životu” . Dobiveni rezultati istraživanja pokazali su da se srednjoškolci iz Zagreba i Skopja ne razlikuju u strukturi i hijerarhiji vrijednosnih sustava već samo u stilu odgovaranja. Srednjoškolci iz Skopja konzistentno su davali više brojčane procjene vrijednostima motivacijskih tipova, a time i socijalno poželjne odgovore, za razliku od srednjoškolaca iz Zagreba. Ovo istraživanje je stoga pokazalo da stil odgovaranja ispitanika može biti problem u međukulturalnim usporedbama vrijednosti. Također pokazalo se da je usmjeravajuće načelo u životu srednjoškolaca iz dva ispitivana uzorka „ hedonizam“ i „ postignuće. Neophodno je napomenuti da ova dva uzorka nisu reprezentativna za populaciju mladih u Hrvatskoj i Makedoniji.

Schwartz; sustav vrijednosti; hijerarhija vrijednosti; međukulturalne razlike; adolescencija

nije evidentirano

engleski

Comparison of the hierarchy and the structure of the value system between high school students from Zagreb and Skopje

nije evidentirano

Schwartz; value system; hierarchy of values; cross-cultural differences; adolescence

nije evidentirano

Podaci o izdanju

40

24.04.2008.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija