Harmonija tijela u rehabilitaciji po verbotonalnoj metodi (CROSBI ID 473590)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Pintar, Vesna Harmonija tijela u rehabilitaciji po verbotonalnoj metodi // Znanstveni skup "Rana dijagnostika i rana rehabilitacija" / Buzina, Tanja ; Titl, Ivana (ur.). Zagreb: Poliklinika SUVAG, 1996. str. 20-20

Pintar, Vesna

Harmonija tijela u rehabilitaciji po verbotonalnoj metodi

U razvoju i rehabilitaciji po verbotonalnoj metodi primjenjuju se funkcionalni i ekspresivni pokreti s ciljem poticanja, razvoja, njegovanja i korekcije govora, a time stvaraju uvjeti za bolji razvoj slušanja vezanjem slušanja uz dobar model vlastitog izgovora, pamćenjem istovremeno auditivnih, vizualnih i proprioceptivnih senzacija (polisenzorika) i omogućavanjem stvaranja dobrih govornih automatizama (motorika). Primjena pokreta u razvoju govora i slušanja i njegova funkcija na svim slojevima (stupnjevima) razvoja obrađena je kroz postupak "stimulacije pokretom u verbotonalnoj metodi". Nailazeći na nesklad u razvoju senzo-psihomotorike kod znatnog broja djece oštećenog sluha, a gotovo kod sve djece s poteškoćama u razvoju govora razvio se, u okviru postupka "stimulacije pokretom" poseban postupak "harmonija tijela", kroz koji se kroz različite oblike pokretnih igara (igre sa zvukovima i ritmovima ; igre s igračkama, rekvizitima i spravama ; igre vlastitim tijelom ; igre s partnerom i grupom ; igre u prostoru ; igre dramatizacije ; plesno izražavanje) potiče skladan senzo-psihomotorni razvoj, korigiraju greške i stvaraju uvjeti za skladan razvoj optimalne individualne napetosti u tijelu pojedinca. "Harmonija tijela" je postupak koji primjenjuje pedagogiju "Suvremene umjetnosti pokreta" po R. Labanu, koja je planirana kroz obradbu osam, odnosno šesnaest tema pokreta i plesa s ciljem odgoja i obrazovanja kroz pokret i ples. U ovom postupku se razrađuju, produbljuju i specifično provode oni zadaci, koji se u radu djecom oštećena sluha i poremećaj u razvoju govora manifestiraju i koncentriraju kao poteškoće ili nedostaci, a kontinuirano se i cjelovito provode svi opći zadaci odgoja i obrazovanja kroz pokret i ples.

harmonija tijela ; verbotonalna metoda

Body harmony in rehabilitation according to the verbotonal method

body harmony ; verbotonal method