Neurorizična djeca bez težih razvojnih ishoda – kognitivni status neposredno pred upis u osnovnu školu (CROSBI ID 354089)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Čarija, Dina
Bratko, Denis
hrvatski
Neurorizična djeca bez težih razvojnih ishoda – kognitivni status neposredno pred upis u osnovnu školu
Istraživanje se bavi utvrđivanjem kognitivnih ishoda djece koji su pri rođenju klasificirani u skupinu neurorizičnih. Nacrt je uključivao usporedbu klilničke skupine neurorizične djece s komparabilnom skupinom djece koja su po relevantnim faktorima izjednačene s kliničkom skupinom. Osnovni problemi istraživanja bili su utvrditi kakav je opći kognitivni ishod kliničke skupine neurorizične djece te provjeriti postoji li disharmoničnost razvoja s obzirom na specifična kognitivna područja, te utvrditi razlike između skupine neurorizične djece i djece bez neurorizičnih faktora razvoja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 112 djece podijeljenih u dvije jednako velike skupine neurorizične odnosno kontrolne skupine. Dob djece je varirala od 6 do 7, 5 godina. Rezultati su pokazali da su rezultati neurorizične djece na testu psihomotornog razvoja unutar granica normale, no imak niži od komparabilne skupine djece. Slični rezultati dobiveni su na testu vizomotoričke integracije, kao i na testu opće inteligencije. Navedeno istraživanje ima vrlo važne implikacije za kliničku praksu, kao i na naše razumijevanje razvojnih ishoda djece koja su pri rođenju imale neke od faktora neurorizika, te upućuju na važnost praćenja takve djece i eventualno uključivanje u odgovarajuće programe.
kognitivni status; neurorizična djeca
nije evidentirano
engleski
Cognitive status before school enrollment of children at neurological risk without severe developmental outcomes
nije evidentirano
cognitive status; children at neurological risk
nije evidentirano
Podaci o izdanju
110
21.04.2009.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb