Terapija anteriornog pomaka zglobne pločice čeljusnog zgloba okluzijskom udlagom: prikaz slučaja (CROSBI ID 551259)

Prilog sa skupa u časopisu | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Alajbeg, Iva Z ; Valentić-Peruzović, Melita ; Badel, Tomislav ; Marotti, Miljenko Terapija anteriornog pomaka zglobne pločice čeljusnog zgloba okluzijskom udlagom: prikaz slučaja // Acta stomatologica Croatica / Brkić, Hrvoje (ur.). 2008. str. 386-386

Alajbeg, Iva Z ; Valentić-Peruzović, Melita ; Badel, Tomislav ; Marotti, Miljenko

Terapija anteriornog pomaka zglobne pločice čeljusnog zgloba okluzijskom udlagom: prikaz slučaja

Čest nalaz pri pregledu pacijenta s poremećajem čeljusnog zgloba je pomak zglobne pločice u anteriorni položaj. Poremećaj karakterizira promjena fiziološkog odnosa između kondila i zglobne pločice u položaju mirovanja i/ili tijekom kretnji kondila. Ovisno o supnju pomaka, funkcija donje čeljusti može biti u različitoj mjeri ograničena. U radu je predstavljen slučaj pacijentice s anteriornim pomakom zglobne pločice lijevog temporomandibularnog zgloba bez mogućnosti redukcije te tijek liječenja stabilizacijskom udlagom. Četrdesetjednogodišnja pacijentica javila se na Zavod za stomatološku protetiku Stomatološkog fakulteta u Zagrebu zbog ograničenog otvaranja usta i jakih bolova na lijevoj strani lica koji su obuhvaćali lijevo preaurikularno područje i lijevi temporomandibularni zglob. U anamnezi je navela da je dugi niz godina bilo prisutno škljocanje u lijevom zglobu. Prije pet dana čeljust joj se iznenada zakočila tako da više nije mogla postići normalno otvaranje, no od tada zvukovi u zglobu više se nisu pojavili. Maksimalno otvaranje usta iznosilo je 26 mm. Kliničkim pregledom utvrđeno je da pacijentica može izvoditi normalnu lateralnu kretnju ulijevo (oko 8 mm), ali kretnja u zdravu, desnu stranu, ograničena je na 4 mm uz pojavu boli. Pri otvaranju javlja se skretanje mandibule prema lijevoj strani. Okluzijski je nalaz bilo klinički u granicama normale te nije bilo nikakvih drugih značajnijih nalaza u anamnezi ili pri kliničkom pregledu. Na temelju kliničkog nalaza posumnjalo se na anteriorni pomak zglobne pločice lijevog temporomandibularnog zgloba. Nalaz magnetske rezonancije potvrdio je da kod pacijentice postoji dislokacija zglobne pločice bez mogućnosti redukcije što predstavlja stanje u kojem je disk dislociran od kondila i ne vraća se u normalan položaj s kondilarnim pokretom. Terapijski pristup koji podrazumijeva vraćanje zglobne pločice u normalnu funkcijsku vezu s kondilom (kirurški ili manualnom funkcijskom manipulacijom) vrlo je agresivan. Stoga je kod ovakvog tipa poremećaja primjerenije slijediti konzervativni pristup. Pacijentici je izrađena stabilizacijska udlaga u položaju centrične relacije koju je nosila noću kroz period od šest mjeseci. Nakon tri mjeseca nošenja udlage, funkcija se vratila.

TMP; anteriornog pomak zglobne pločice; udlaga

Anterior disc displacement therapy by occlusal splint: a case report

TMD; anterior disc displacement; occlusal splint