MOGUĆNOST PRIMJENE SIMULTANIH OPERACIJA (SIMOPS) NA PROIZVODNOJ PLATFORMI IKA-B (CROSBI ID 354154)

Adamović, Drago MOGUĆNOST PRIMJENE SIMULTANIH OPERACIJA (SIMOPS) NA PROIZVODNOJ PLATFORMI IKA-B / Krištafor, Zdenko (mentor); Zagreb, Rudarsko-geološko-naftni fakultet, . 2009

Adamović, Drago

Krištafor, Zdenko

MOGUĆNOST PRIMJENE SIMULTANIH OPERACIJA (SIMOPS) NA PROIZVODNOJ PLATFORMI IKA-B

Simultane operacije (engl. simultaneous operations - SIMOPS) definiraju se kao izvođenje nezavisnih operacija u kojima slijed pojedinih operacija ima utjecaj na sigurnost osoblja i opremu drugih operacija. U svrhu obavljanja simultanih operacija, potrebno je operacije podijeliti prema aktivnostima koje se odvijaju (proizvodnja, bušenje, radovi opremanja i održavanja bušotina). Prije provođenja simultanih operacija potrebno je udovoljiti određenim zahtjevima: organizacijskim, sigurnosnim i tehnološkim. Organizacijski zahtjevi podrazumijevaju definiranje organizacijskog stupa koji se sastoji od direktora simultanih operacija, nadzornika bušaćih, proizvodnih, remontnih radova te nadzornika sigurnosti. Sigurnosni zahtjevi imaju za cilj izradu planova za izvanredne događaje, detaljne planove evakuacije i spašavanja te osigurati sigurnost osoblja i opreme. Tehnološki zahtjevi moraju omogućiti nesmetano obavljanje proizvodnje na proizvodnoj platformi uz istodobno obavljanje bušaćih ili remontnih radova. U Republici Hrvatskoj trenutno nije moguće izvođenje simultanih operacija ; da bi to bilo moguće potrebno je promijeniti zakonsku regulativu te donijeti pravilnike i procedure za obavljanje simultanih operacija. U ovom diplomskog radu prikazana je mogućnost primjene simultanih operacija na proizvodnoj platformi IKA-B prilikom izrade bušotine IKA-B3 korištenjem bušaće platforme Ocean King u Jadranskome moru.

simultane operacije; SIMOPS; proizvodne platforme; proizvodnja; bušenje; Hrvatska; sigurnost; organizacija

POSIBILITY OF USE SIMULTANEOUS OPERATIONS (SIMOPS) ON PRODUCTION PLATFORM IKA-B

simultaneous operations; SIMOPS; production platforms; production; drilling; Croatia; safety; organization