Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Predvještine čitanja u djece s rizikom za teškoće učenja (CROSBI ID 354182)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Jasmina Ivšac Pavliša Predvještine čitanja u djece s rizikom za teškoće učenja / Ljubešić, Marta ; Lenček, Mirjana (mentor); Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2009

Podaci o odgovornosti

Jasmina Ivšac Pavliša

Ljubešić, Marta ; Lenček, Mirjana

hrvatski

Predvještine čitanja u djece s rizikom za teškoće učenja

Suvremeni istraživački trendovi naglašavaju važnost prepoznavanja obilježja rizika i djelovanja prije negoli što se teškoće učenja pojave. Dvije, od tri skupine ispitanika kojima se bavi disertacija, su po svojim perinatalnim ili bihevioralnim obilježjima unaprijed izdvojene kao rizične za teškoće učenja (skupine djece s perinatalnim oštećenjem mozga i s posebnim jezičnim teškoćama). Prema odabiru teme i istraživačkih skupina cilj istraživanja je usklađen s novijim spoznajama o pretkazateljima čitanja i rizičnim čimbenicima. Temeljem podataka o predvještinama čitanja kod djece s perinatalnim oštećenjem mozga (N=40), kod djece s posebnim jezičnim teškoćama (N=40) i kod djece urednoga jezičnoga razvoja (N=40) utvrđene su osobitosti svake skupine i doprinos tih osobitosti razlikovanju skupina. Podaci su obrađeni multivarijatnim metodama kako bi se dobili odgovori na pitanja međuodnosa varijabli unutar svake podskupine ispitanika i razlikovanja među skupinama. Istraživački nacrt i dobiveni rezultati su omogućili dublje razumijevanje biološkog, kognitivnog i okolinskog utjecaja za razvoj predvještina čitanja. Istraživanje također daje značajan doprinos logopedskoj praksi jer su nedostaci u segmentu predvještina čitanja, utvrđeni kod skupina rizičnih za teškoće učenja, temelj preventivnih logopedskih postupaka.

jezične teškoće; perinatalno oštećenje mozga; kognitivni procesi; pretkazatelji teškoća učenja

Disertacija je rezultat istraživanja u sklopu znanstvenoistraživačkog kolaborativnog projekta kao dio programa "Razvojna neurobiološka osnova spoznajnih, duševnih i neuroloških bolesti" (voditelj programa Prof.dr.sc. Ivica Kostović).

engleski

Prereading skills in children at risk for learning disabilities

nije evidentirano

language impairments; perinatal brain injury; cognitive processes; predictors of learning disabilities

nije evidentirano

Podaci o izdanju

266

10.06.2009.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Kliničke medicinske znanosti, Pedagogija