Matematika u ekonomiji (CROSBI ID 743880)

Autorska knjiga | udžbenik | domaća recenzija

• Obrazovni materijal (nedefinirano )

Babić, Zoran ; Tomić-Plazibat, Neli ; Aljinović, Zdravka Matematika u ekonomiji. Split: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2009

Babić, Zoran ; Tomić-Plazibat, Neli ; Aljinović, Zdravka

Matematika u ekonomiji

U prvom poglavlju ove knjige obrađuju se primjene diferencijalnog i integralnog računa u ekonomskim istraživanjima. Nakon uvodnog, prvenstveno matematičkog dijela, koji se odnosi na funkcije više varijabli i diferencijalne jednadžbe, knjiga se bavi ekonomskim funkcijama ponude, potražnje, proizvodnje i troškova, te se kroz niz primjera uvodi pojam elastičnosti i drugi pokazatelji koji se mogu izračunati primjenom diferencijalnog računa. Na kraju tog poglavlja govori se kratko i o mjerama nejednakosti, uglavnom preko pojma indeksa koncentracije. Veliki dio pojmova dodatno je objašnjen kroz niz riješenih primjera i zadataka za vježbu. Drugo poglavlje sadrži matrični račun i u njemu se, pored osnovnih matričnih operacija, uvode i sustavi linearnih jednadžbi te, kao jedna od najčešćih ekonomskih primjena matričnog računa, input-output analiza. Treće, najopsežnije poglavlje, sadrži detaljno obrađeno područje financijske matematike u kojem se, pored osnovnih pojmova o složenom kamatnom računu, uvode četiri najčešće korištena modela otplate zajmova: model zajma s jednakim anuitetima, model zajma s jednakim otplatnim kvotama, te zajam uz anticipativni obračun kamata i model potrošačkog kredita. U četvrtom poglavlju pokazano je kako se primjeri iz matričnog računa i financijske matematike mogu riješiti primjenom Excela, te je priložen i CD koji omogućava studentima da sami, koristeći riješene primjere, riješe svoje vlastite zadatke.

diferencijalni račun u ekonomiji ; matrični račun ; input-output analiza ; financijska matematika

Mathematics in Economics

differential calculus in economics ; matrix calculus ; input-output analysis ; financial mathematics