Kajkavski dramski tekst u funkciji učenja jezika (CROSBI ID 153061)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Turza-Bogdan, Tamara
hrvatski
Kajkavski dramski tekst u funkciji učenja jezika
U radu se navodi povijesni pregled razvoja kajkavske dramske književnosti u hrvatskoj književnosti. Problematizira se pitanje odnosa prema kajkavskome i ostalim narječjima u nastavi. Smatramo da se u nastavi jezika još uvijek dovoljno ne koristi zavičajni govor (kao govor narječja) za usvajanje jezičnoga standarda. U ranom učenju jezika važno je poštivati djetetov govorni osjećaj, a njegov zavičajni govor iskoristiti kao poticaj, a ne pogrješku. Stoga bi trebalo usustaviti učenje jezičnoga standarda komparativnom metodom pomoću govornog idioma. Kajkavski dramski tekst kao lingvometodički predložak mogao bi se koristiti u dvije svrhe: u usvajanju jezičnoga standarda i u zapažanju osobina kajkavskoga narječja. Predlažu se i interpretiraju primjeri dramskih tekstova kao lingvometodičkih predložaka u osnovnoškolskoj nastavi jezika. Komparativnom analizom prikazana je upotrebljivost teksta u usvajanju predloženih jezičnih činjenica. Predlažu se metode i postupci koji uvažavaju problemski, stvaralački i komunikacijski pristup nastavi jezika.
kajkavski dramski tekst; usvajanje hrvatskoga jezika; lingvometodički predložak; komparativna analiza
nije evidentirano
engleski
THE KAJKAVIAN DRAMA TEXT IN THE CROATIAN LANGUAGE TEACHING PROCESS
nije evidentirano
Kajkavian drama text; acquisition of the Croatian standard language; linguistic and methodological template; comparative analysis
nije evidentirano