Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kajkavski dramski tekst u funkciji učenja jezika (CROSBI ID 153061)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Turza-Bogdan, Tamara Kajkavski dramski tekst u funkciji učenja jezika // Hrvatski, VI (2008), 2; 180-199

Podaci o odgovornosti

Turza-Bogdan, Tamara

hrvatski

Kajkavski dramski tekst u funkciji učenja jezika

U radu se navodi povijesni pregled razvoja kajkavske dramske književnosti u hrvatskoj književnosti. Problematizira se pitanje odnosa prema kajkavskome i ostalim narječjima u nastavi. Smatramo da se u nastavi jezika još uvijek dovoljno ne koristi zavičajni govor (kao govor narječja) za usvajanje jezičnoga standarda. U ranom učenju jezika važno je poštivati djetetov govorni osjećaj, a njegov zavičajni govor iskoristiti kao poticaj, a ne pogrješku. Stoga bi trebalo usustaviti učenje jezičnoga standarda komparativnom metodom pomoću govornog idioma. Kajkavski dramski tekst kao lingvometodički predložak mogao bi se koristiti u dvije svrhe: u usvajanju jezičnoga standarda i u zapažanju osobina kajkavskoga narječja. Predlažu se i interpretiraju primjeri dramskih tekstova kao lingvometodičkih predložaka u osnovnoškolskoj nastavi jezika. Komparativnom analizom prikazana je upotrebljivost teksta u usvajanju predloženih jezičnih činjenica. Predlažu se metode i postupci koji uvažavaju problemski, stvaralački i komunikacijski pristup nastavi jezika.

kajkavski dramski tekst; usvajanje hrvatskoga jezika; lingvometodički predložak; komparativna analiza

nije evidentirano

engleski

THE KAJKAVIAN DRAMA TEXT IN THE CROATIAN LANGUAGE TEACHING PROCESS

nije evidentirano

Kajkavian drama text; acquisition of the Croatian standard language; linguistic and methodological template; comparative analysis

nije evidentirano

Podaci o izdanju

VI (2)

2008.

180-199

objavljeno

1845-8793

1849-1006

Povezanost rada

Filologija