Emocionalna inteligencija, stilovi roditeljskog odgoja i depresivnost kod adolescenata (CROSBI ID 354318)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Dario Vučenović
Takšić, Vladimir
hrvatski
Emocionalna inteligencija, stilovi roditeljskog odgoja i depresivnost kod adolescenata
Problemi ovog istraživanja su bili ispitati da li postoji razlike u aspektima emocionalne inteligencije, stilovima roditeljskog odgoja i depresivnosti s obzirom na dob i spol ispitanika, utvrditi povezanosti između tih varijabli te ispitati prediktivnost različitih aspekata emocionalne inteligencije i stilova roditeljskog odgoja s obzirom na pojavu depresivnosti kod adolescenata. Ispitivanje je provedeno na uzorku od 502 ispitanika, učenika sedmog i osmog razreda osnovne škole te prvih, drugih, trećih i četvrtih razreda srednje škole, starosne dobi od 12-18 godina. U ispitivanju je korišten Upitnik emocionalne kompetentnosti „ UEK-45“ (Takšić, 2002), Skala percepcije obiteljskih odnosa (Macuka, 2004) i Skala depresivnosti za djecu i adolescente „ SDD“ (Vulić-Prtorić, 2003). Rezultati istraživanja ukazuju na postojanje razlika u ispitivanim varijablama s obzirom na spol i to u depresivnosti (u korist djevojaka), zatim na skali Percepcije obiteljskih odnosa, za dimenziju kontrola-otac (izraženija kod dječaka), te u sposobnosti izražavanja i imenovanja emocija (djevojke postižu više rezultate). Razlike s obzirom na dob ispitanika dobivene su u sposobnosti izražavanja i imenovanja emocija i sposobnosti regulacije i upravljanja emocijama. Ispitivanjem odnosa među varijablama dobivene su značajne povezanosti između sposobnosti emocionalne inteligencije, depresivnosti i obiteljskih interakcija (raspon koeficijenata za pojedine subskale kreće se od 0, 12 do 0, 36). Ispitivanjem prognostičke valjanosti, dimenzije obiteljskih interakcija i emocionalne sposobnosti imaju značajan doprinos u objašnjenju depresivnosti. Posebno se može istaknuti vrijednost sposobnosti regulacije i upravljanja emocijama, koja se pokazala značajnim prediktorom u skoro svim ispitivanim uzorcima.
Emocionalna inteligencija ; stilovi roditeljskog odgoja ; depresivnost
nije evidentirano
engleski
Emotional intelligence, parental stile and depression in adolescence
nije evidentirano
emotional intelligence ; ESCQ ; parental still ; depression
nije evidentirano
Podaci o izdanju
134
07.05.2009.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb