Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Psihosocijalna klima u srednjoškolskim razredima (CROSBI ID 354321)

Ocjenski rad | diplomski rad

Pandžić, Zrinka Psihosocijalna klima u srednjoškolskim razredima / Maslić Seršić, Darja (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2008

Podaci o odgovornosti

Pandžić, Zrinka

Maslić Seršić, Darja

hrvatski

Psihosocijalna klima u srednjoškolskim razredima

U ovom istraživanju cilj je bio utvrđivanje psihosocijalne klime u zagrebačkim srednjim školama i ispitivanje odnosa klime s učeničkim postignućima i zadovoljstvom. Za mjerenje psihosocijalne klime korišten je prilagođeni mjerni instrument Klima u mom razredu (Bošnjak, 1996 ; Moos i Trickett, 1973) koji je sadržavao sedam dimenzija: nastavničku potporu, povezanost, natjecanje, red i organizaciju, jasnoću pravila, nastavnički nadzor i fizičko okruženje. U istraživanju su sudjelovala 303 učenika iz dvanaest razrednih odjela zagrebačkih četverogodišnjih srednjih škola (gimnazija i strukovnih tehničkih škola). Ispitanici su bili učenici trećeg razreda. Rezultati su pokazali da postoje razlike u učeničkim percepcijama dimenzija klime s obzirom na pripadnost tipu srednje škole. Gimnazijalci percipiraju veću kompeticiju među učenicima u razredu te bolji red i organizaciju. Fizičko okruženje percipiraju lošijim od učenika u strukovnim tehničkim školama. Na ostalim dimenzijama nisu dobivene značajne razlike. Potvrđeno je postojanje povezanosti između učeničkih procjena na dimenzijama psihosocijalne klime i učeničkog zadovoljstva klimom u razredu. Značajan samostalan doprinos u objašnjavanju zadovoljstva klimom na uzorku gimnazijalaca postigle su dimenzije povezanost i jasnoća pravila, a na uzorku učenika strukovnih škola dimenzije povezanost i fizičko okruženje. Utvrđena je povezanost između dimenzija klime i učeničkog školskog uspjeha samo na uzorku gimnazijalaca, a dimenzije povezanost i nastavnički nadzor pokazale su se značajnim prediktorima za školski uspjeh.

psihosocijalna klima; organizacijska klima; dimenzije klime; zadovoljstvo klimom; učenički uspjeh

nije evidentirano

engleski

Psychosocial climate in high school classes

nije evidentirano

psychosocial climate; organizational climate; climate scales; satisfaction with climate; student's achievement

nije evidentirano

Podaci o izdanju

38

16.12.2008.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija