Psihosocijalna klima u srednjoškolskim razredima (CROSBI ID 354321)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Pandžić, Zrinka
Maslić Seršić, Darja
hrvatski
Psihosocijalna klima u srednjoškolskim razredima
U ovom istraživanju cilj je bio utvrđivanje psihosocijalne klime u zagrebačkim srednjim školama i ispitivanje odnosa klime s učeničkim postignućima i zadovoljstvom. Za mjerenje psihosocijalne klime korišten je prilagođeni mjerni instrument Klima u mom razredu (Bošnjak, 1996 ; Moos i Trickett, 1973) koji je sadržavao sedam dimenzija: nastavničku potporu, povezanost, natjecanje, red i organizaciju, jasnoću pravila, nastavnički nadzor i fizičko okruženje. U istraživanju su sudjelovala 303 učenika iz dvanaest razrednih odjela zagrebačkih četverogodišnjih srednjih škola (gimnazija i strukovnih tehničkih škola). Ispitanici su bili učenici trećeg razreda. Rezultati su pokazali da postoje razlike u učeničkim percepcijama dimenzija klime s obzirom na pripadnost tipu srednje škole. Gimnazijalci percipiraju veću kompeticiju među učenicima u razredu te bolji red i organizaciju. Fizičko okruženje percipiraju lošijim od učenika u strukovnim tehničkim školama. Na ostalim dimenzijama nisu dobivene značajne razlike. Potvrđeno je postojanje povezanosti između učeničkih procjena na dimenzijama psihosocijalne klime i učeničkog zadovoljstva klimom u razredu. Značajan samostalan doprinos u objašnjavanju zadovoljstva klimom na uzorku gimnazijalaca postigle su dimenzije povezanost i jasnoća pravila, a na uzorku učenika strukovnih škola dimenzije povezanost i fizičko okruženje. Utvrđena je povezanost između dimenzija klime i učeničkog školskog uspjeha samo na uzorku gimnazijalaca, a dimenzije povezanost i nastavnički nadzor pokazale su se značajnim prediktorima za školski uspjeh.
psihosocijalna klima; organizacijska klima; dimenzije klime; zadovoljstvo klimom; učenički uspjeh
nije evidentirano
engleski
Psychosocial climate in high school classes
nije evidentirano
psychosocial climate; organizational climate; climate scales; satisfaction with climate; student's achievement
nije evidentirano
Podaci o izdanju
38
16.12.2008.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb