Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Jezična i vizuospacijalna obilježja djevojčice s Williamsovim sindromom (CROSBI ID 354435)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Pranjić, Višnja Jezična i vizuospacijalna obilježja djevojčice s Williamsovim sindromom / Arapović, Diana (mentor); Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2008

Podaci o odgovornosti

Pranjić, Višnja

Arapović, Diana

hrvatski

Jezična i vizuospacijalna obilježja djevojčice s Williamsovim sindromom

Williamsov sindrom je rijedak genetski poremećaj karakteriziran jakim i slabim stranama mentalnog funkcioniranja. Oštećene su kognitivne domene poput rezoniranja, aritmetičkih sposobnosti i spacijalne kognicije nasuprot relativno očuvanim socijalnim sposobnostima, procesuiranju lica te jezičnim i glazbenim sposobnostima. Ovaj je poremećaj zrokovan mikrodelecijom na dugom kraku sedmog kromosoma. Amnormalnosti se uočavaju na nekoliko razvojnih aspekata: medicinskom, kognitivnom, jezičnom, socijalnom i emotivnom. Williamsov sindrom karakteriziraju mentalna retardacija ili poteškoće u učenju, neobične karakteristike lica, vaskularne bolesti, neurokognitivne i socijalno behavioralne abnormalnosti. Kognitivne osobitosti u Williamsovom sindromu karakterizirane su neujednačenošću između verbalnih i neverbalnih sposobnosti u kombinaciji s relativno pošteđenim jezičnim sposobnostima. Osobe s Williamsovim sindromom imaju slabe vizuospacijalne sposobnosti u usporedbi s relativno jakim verbalnim sposobnostima. Socijalne su sposobnosti osoba s Williamsovim sindromom jedinstvene. Pokazuju neobično jak interes za druge ljude i vrlo u empatični. Ova studija prikazuje longitudinalno praćenje djevojčice s Williamsovim sindromom. Studija je izrađena u svrhu ispitivanja jezičnih i vizuospacijalnih sposobnosti djevojčice s Williamsovim sindromom. Rezultati našeg istraživanja potvrđuju deficit jezičnih sposobnosti i ozbiljne nedostatke vizuospacijalnih sposobnosti u djevojčice s Williamsovim sindromom

Williamsov sindrom; jezične sposobnosti; vizuospacijalne sposobnosti

nije evidentirano

engleski

Language and visuospatial characteristics girl with Williams syndrome

nije evidentirano

Williams syndrome; language ability; visuospatial characteristics

nije evidentirano

Podaci o izdanju

150

14.05.2008.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija