Proširenja bankarskih grupacija na istočno-europska tržišta (CROSBI ID 354454)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Sirotić, Tina Proširenja bankarskih grupacija na istočno-europska tržišta / Kaštelan Mrak, Marija (mentor); Rijeka, Ekonomski fakultet, Rijeka, . 2008

Sirotić, Tina

Kaštelan Mrak, Marija

Proširenja bankarskih grupacija na istočno-europska tržišta

Rad je posvećen analizi trendova koji su oblikovali razvoj sektora financijskih usluga, odnosno bankarske industrije u Hrvatskoj i svijetu, pretežno tijekom protekla dva desetljeća. Radom je potvrđeno postojanje više alternativnih modela širenja velikih bankarskih grupacija na nova tržišta, čime autorica dobiva elemente na izgradnju vlastitog modela kojim bi omogućila sustavno praćenje tijeka procesa organizacijskog razvoja (prilagodbe) matičnih banaka i njihovi sastavnica na novim tržištima. Model je razrađen kroz četiri dimenzije: modalitet rasta, proizvodi i tržište, elementi organizacijske prilagodbe te metrika koja dozvoljava objektivizaciju zapažanja i argumentirano zaključivanje o tijeku i učincima procesa organizacijskog razvoja (prvenstveno je riječ o financijskim indikatorima uspjeha poslovanja). U detaljnom prikazu organizacija poslovanja, osobito Erste Hrvatska, objašnjeni su strateški razlozi koji su utjecali na provođenje organizacijskih promjena, a većina učinaka je odgovarajuće dokumentirana, prvenstveno usporedbom financijskih pokazatelja. Iz prikaza procesa organizacijskog razvoja kroz 10-godišnje razdoblje, autorica je uspjela sustavno izložiti i argumentirati međusobnu uvjetovanost promjena u regulatornom okviru, promjena na razini matične kuće te promjena na razini Erste bank u Hrvatskoj, te implikacija opisanih organizacijskih promjene izazvale u pogledu izmjene tijeka temeljnih poslovnih procesa.

financijska tržišta; oblikovanje organizacije; bankovna grupacija; model organizacijske prilagodbe; Erste bank grupa; impikacije modela

Bank Groups enlargement on East European markets

financial markets; organizational design; approaches to organizational shaping; bank group; organizational adjustment model; model implications; Erste BankGroup