Epistemologija pedagogije : dileme, pitanja moguća rješenja (CROSBI ID 153739)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Milat, Josip
hrvatski
Epistemologija pedagogije : dileme, pitanja moguća rješenja
U rau se polazi od tvrdnje da su epistemološke karakteristike temeljne odrednice znanstvenog digniteta svake znanosti. Na osnovi kritičke analize epistemoloških karakteristika pedagogije ukazuje se upitnost njenog znanstvenog digniteta. Navedena tvrdnja obrazlaže odgovorima na nekoliko pitanja: Je li razina razvijenosti suvremenog društva nametnula potrebu redefiniranja semantičkog određenja osnovnih pojmova i pedagogije same? Može li se pedagogija koja desetljećima nije promijenila svoj osnovni teorijski – epistemološko-metodologijski koncept, smatrati suvremenom? Ima li Hrvatska suvremenu ili je riječ o tradicionalnoj (zastarjeloj) pedagogiji? Što je osnovna funkcija pedagogije? Je li pedagogija znanost o odgoju, znanost o odgoju i obrazovanju ili znanost o osposobljavanju ljudi. Jesu li cilj i zadaci pedagogijske znanosti jednoznačno određeni? Na kraju navode moguća rješenja. Predlažu se nova suvremena jednoznačna semantička određenja temeljnih pojmova i stog aspekta utvrđuje osnovna funkcija pedagogije i kao znanstvene i kao praktične discipline, kao teorije osposobljavanja .
Pedagogija; epistemološke karakteristike; osnovni pojmovi; teorija osposobljavanja; izobrazba
nije evidentirano
engleski
Pedagogical Epistemology : Doubts, Questions, Possible Answers
nije evidentirano
Pedagogy; Epistemological characteristics; basic terms; human resourses development theory; education
nije evidentirano