Prikaz knjige "Salivary gland diseases: surgical and medical management" (CROSBI ID 764196)

Druge vrste radova | ostalo

Alajbeg, Ivan Book review - "alivary gland diseases: surgical and medical management" / Prikaz knjige "Salivary gland diseases: surgical and medical management" // Acta stomatologica Croatica, 41 (2): 174-174. 2007.

Alajbeg, Ivan

Prikaz knjige "Salivary gland diseases: surgical and medical management"

U toj izvrsnoj knjizi obrađena je problematika žlijezda slinovnica sa stajališta temeljnih znanosti (anatomije, embriologije, histologije), preko dijagnostike (CT-a, MRI-ja, UZV-a, citologije, histopatologije), sve do pretežno kirurškoga liječenja. Poglavlja potpisuju ukupno 32 autora. S urednikom izdanja Robertom L. Wittom, na knjizi su surađivali liječnici i znanstvenici iz najuglednijih institucija koje se bave kirurgijom glave i vrata, posebice onkoloških, iz SAD-a i Izraela. Autori su većinom otorinolaringolozi i maksilofacijalni kirurzi s filadelfijskih sveučilišta – Pensilvanijskoga i sveučilišta Thomas Jefferson. Neka su poglavlja napisali patolozi, oralni patolog i oralni medicinar, gerontolog, radijacijski i internistički onkolozi, pravnici, itd., pa je knjiga sveobuhvatna. Ponajprije je namijenjena kirurzima područja glave i vrata, ali je i vrlo komplementarno štivo čak i čitateljima s oralnomedicinskim ili oralnopatološkim pobudama. Veći dio poglavlja odnosi se na patologiju i kiruršku terapiju dobroćudnih i zloćudnih salivarnih neoplazmi i sijalolitijaze, te se svako kirurško područje izvrsno dočarava velikim brojem izvornih crteža. U tekstu se obrađuju i problemi slinovnica koji se ne liječe kirurški, a osobito su zanimljive nove teme iz radijacijske onkologije (o IMRT-u, o postradijacijskoj kserostomiji) te mogućnosti laboratorijske proizvodnje kultura funkcionalnoga žljezdanog tkiva. Ukupno 272 kliničke fotografije, fotomikrograma i crteža obogaćuju tekst i čine ga razumljivijim. Autorima poglavlja “ Sijaloadenitisi” (5. poglavlje) potkrala se pogreška u opisu dijagnostičkih kriterija Sjoegrenova sindroma (str. 66): u tekstu i popratnoj na tablici limfocitni fokus definirani su kao “ 50 ili više limfocita na 4 mm2” . S obzirom na to da takva definicija dopušta difuznu raspodjelu od 50 limfocita na 4 mm2 (što se često može očekivati), a dijagnostički je ključno da moraju biti u nakupinama od barem 50 dok se broj tih fokusa promatra u polju od 4 mm2, bilo bi dobro ispraviti tekst. Riječ je o vrhunskoj publikaciji koja bi trebala biti na polici svakog liječnika koji se bavi bolestima glave i vrata.

bolesti žlijezda slinovnica

Book review - "alivary gland diseases: surgical and medical management"

salivary gland diseases