Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Između znanosti, ideologije i artizma: triptih o socijalnoj povijesti glazbe 20. stoljeća u Splitu (CROSBI ID 39460)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Tomić-Ferić, Ivana Između znanosti, ideologije i artizma: triptih o socijalnoj povijesti glazbe 20. stoljeća u Splitu // Zbornik radova s V. međunarodnog simpozija Muzika u društvu / Čavlović, Ivan (ur.). Sarajevo: Muzikološko društvo Federacije Bosne i Hercegovine ; Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu, 2008. str. 93-109

Podaci o odgovornosti

Tomić-Ferić, Ivana

hrvatski

Između znanosti, ideologije i artizma: triptih o socijalnoj povijesti glazbe 20. stoljeća u Splitu

Svjedočeći vremenu slobodoumnosti i demokratizacije svih sfera društvenog života, sazreo je trenutak za refleksivno promišljanje o ideološki angažiranoj umjetnosti minuloga stoljeća i njenoj osjenjenosti političkim zbivanjima unutar specifičnog prostornog i vremenskog kontinuuma. S druge pak strane, pokušaj dezideologizirane, dakle, znanstveno postulirane rasprave o glazbi kao eminentno artističkoj (estetičkoj) disciplini, podrazumijeva odmak od njenog, makar i eksplicitno naglašenog, ideološkog ozračja. U tom procjepu između znanosti, ideologije i atrizma, pokušalo se, temeljem primarnih izvora i dostupne građe iz dnevnog i periodičnog tiska, rasvijetliti specifičnost društveno-povijesnog realiteta glazbe spomenutog razdoblja na primjeru "splitskih" skladatelja (Gotovac, Tijardović, Papandopulo, Bombardelli) čiji je kreativitet na različite načine, u većoj ili manjoj mjeri, bivao suočen s ideologiziranim prostorima. Ta činjenica, međutim, ne oslobađa obveze da se pogledom unatrag, izvan ideološkog konteksta, pristupi objektivnoj arbitraži i evaluaciji umjetničke vrijednosti njihovih opusa. Usporedni, znanstveno argumentirani, optok misli o pojedinim dijelovima i cjelini ovako postavljenog triptiha, provocira oveći niz pitanja o mogućnostima očuvanja artističke individualnosti u ideologiziranoj realnosti. Odgovori iznijeti ovom studijom vjerojatno nisu konačni, no zacijelo predstavljaju značajan prilog izučavanju nekih novih smjernica socijalne povijesti glazbe 20. stoljeća otvarajući prostore za njenu dalju nadgradnju.

20. stoljeće, angažirana umjetnost, socijalna povijest glazbe, ideologija, znanost, estetika, splitski skladatelji, Jakov Gotovac, Ivo Tijardović, Boris Papandopulo, Silvije Bombardelli

Rad je tiskan paralelno i na engleskom jeziku

engleski

Between science, ideology and artism: triptych about social history of music of 20th century in Split

nije evidentirano

20th century, engaged art, social history of music, ideology, science, aesthetics, Split composers, Jakov Gotovac, Ivo Tijardović, Boris Papandopulo, Silvije Bombardelli

nije evidentirano

Podaci o prilogu

93-109.

objavljeno

Podaci o knjizi

Zbornik radova s V. međunarodnog simpozija Muzika u društvu

Čavlović, Ivan

Sarajevo: Muzikološko društvo Federacije Bosne i Hercegovine ; Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu

2008.

978-9958-9591-8-9

Povezanost rada

Znanost o umjetnosti