Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Obaviještenost roditelja o ranom jezično-govornom razvoju (CROSBI ID 354743)

Ocjenski rad | diplomski rad

Kiš, Ivona Obaviještenost roditelja o ranom jezično-govornom razvoju / Ljubešić, Marta ; Cepanec, Maja (mentor); Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2009

Podaci o odgovornosti

Kiš, Ivona

Ljubešić, Marta ; Cepanec, Maja

hrvatski

Obaviještenost roditelja o ranom jezično-govornom razvoju

Cilj istraživanja ovog diplomskog rada bio je ustanoviti postoje li i koje su to razlike u obaviještenosti roditelja čija djeca pohađaju neki oblik logopedske terapije i onih čija djeca to ne čine, o ranom jezično-govornom razvoju. Izabrani uzorak čine dvije skupine roditelja - 20- ero roditelja čija djeca nisu uključena u niti jedan oblik logopedske terapije (roditelji ispitani u dječjem vrtiću „ Mali princ“ ) i 20-ero roditelja čija su djeca uključena u logopedsku terapiju (roditelji ispitani u „ Logopedskom kabinetu“ ). Kako bi se ostvarili zacrtani ciljevi svaki roditelj testiran je upitnikom koji se sastoji od 25 pitanja koja obuhvaćaju neke činjenice, ali i zablude o ranom razvoju jezika i govora u djece, dakle od rođenja pa sve do šeste godine. Postavljene su dvije hipoteze, od kojih je jedna djelomično, a druga u potpunosti prihvaćena. Prva hipoteza odnosi se na razlike u obaviještenosti između roditelja čija djeca nisu uključena u logopedski tretman i onih čija djeca su uključena u logopedsku terapiju, o ranom jezično-govornom razvoju. Ova hipoteza prihvaćena je djelomično, budući da na većini varijabli nije uočena statistički značajna razlika između ove dvije skupine. Unatoč tome, uočava se mali, ali značajni postotak točnijih odgovora kod skupine roditelja čija djeca su uključena u logopedsku terapiju. Druga hipoteza odnosi se na postojanje razlika u obaviještenosti roditelja čija djeca nisu uključena u logopedsku terapiju i onih čija djeca pohađaju logopedski tretman, o ulozi logopeda tijekom ranog govorno-jezičnog razvoja njihove djece. Ova hipoteza prihvaćena je u potpunosti, a s obzirom na rezultate zaključujemo kako su roditelji čija djeca su uključena u logopedsku terapiju očekivano više osvijestila kada i zbog čega je potrebno uključiti logopeda u rani jezično-govorni razvoj njihove djece. Kao mogući razlog takvih rezultata navodimo činjenicu da se roditelji koji su kod svoje djece uočili određena razvojna kašnjenja po pitanju jezika i govora nužno više informirali o toj problematici. Zaključujemo da je doprinos ovog rada u samoj činjenici, da ukazuje na potrebu rane edukacije roditelja kako bi se smanjila stopa nedetektirane djece s kašnjenjem u jezično-govornom razvoju, jer roditelji su jedni od najbitnijih osoba tijekom djetetova razvoja i odrastanja i nužno je da su pravilno educirani i upoznati sa optimalnim vremenskim periodima u kojima se određene pojave događaju (prva riječ, prva rečenica...). Mnoga inozemna istraživanja naglašavaju iste potrebe za ranom edukacijom i intervencijom, te daljnjim istraživanjem ovog područja.

rani jezično-govorni razvoj ; roditelji ; logoped ; rana edukacija i intervencija

nije evidentirano

engleski

The parents` knowledge of early speech and language development

nije evidentirano

early language and speech development ; parents ; speech and language therapist ; early education and intervention

nije evidentirano

Podaci o izdanju

53

15.06.2009.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija