Ict u stanu kao poticaj darovitoj djeci (CROSBI ID 154330)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje
Podaci o odgovornosti
Matijević, Milan
hrvatski
Ict u stanu kao poticaj darovitoj djeci
Prema rezultatima istraživanja (2008) na uzorku od 3229 učenika primarnog obrazovanja u Hrvatskoj 84, 85% učenika dolazi u školu iz stanova u kojima postoji kompjutor. Od tog broja 80% kompjutora je spojeno na Internet. Već u osnovnoj školi većina učenika posjeduje moderne mobilne telefone. Većina učitelja još uvijek nije svjesna novog (multi)medijskog okruženja niti je spremna koristiti te nove moćne komunikacijske medije za obogaćivanje nastavne i pedagoške komunikacije. Vođenje darovitih učenika predstavlja šansu i izazov učiteljima za eksperimentiranje s tim medijima. Razlika u posjedovanju kompjutera u stanovima hrvatskih učenika je statistički značajna između učenika koji žive u glavnom gradu i učenika koji žive u manjim gradovima središnje Hrvatske. Također je statistički značajna razlika u posjedovanju kompjutora u stanu između učenika koji pohađaju prvi razred i učenika koji pohađaju četvrti razred osnovne škole. Roditelji naime češće kupuju kompjutore učenicima koji su već naučili čitati i pisati, odnosno koji pohađaju više razrede osnovne škole. Znanstveno su zanimljiva pitanja zašto jedna petina kompjutora nije spojena na internet. Hipotetski odgovori mogu biti temeljeni na spoznaji da je korištenje usluga Interneta skupo ili da roditelji nisu sigurni u mogućnosti kontrole web stranica koje djeca posjećuju. Budući da skoro svi učitelji posjeduju mobilne telefone, te da je većina informatički pismena, pružaju se velike mogućnosti za prevladavanje problema u komunikaciji i vođenju darovite djece osnovne škole. Naime, daroviti učenici traže intenzivniju komunikaciju od povremenih susreta s učiteljima u vrijeme nastave. Elektronska pošta i SMS poruke mogu znatno poboljšati intenzitet i kvalitetu komunikacije učitelja – mentora i učenika koji traže dodatnu pedagošku pomoć. Uz takvu apersonalnu telekomunikaciju javljaju se brojna pitanja koja su predmetom bavljenja eDidaktike ili multimedijske didaktike.
darovita djeca; obitelj; Ict; mobilni telefoni; e-učenje
nije evidentirano
engleski
ICT in the home as a boost for gifted children
nije evidentirano
gifted children; family; ICT; mobile telephones; e-learning
nije evidentirano