Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ict u stanu kao poticaj darovitoj djeci (CROSBI ID 154330)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Matijević, Milan Ict u stanu kao poticaj darovitoj djeci // Zbornik - Viša škola za obrazovanje vaspitača, 14 (2008), 1; 399-408

Podaci o odgovornosti

Matijević, Milan

hrvatski

Ict u stanu kao poticaj darovitoj djeci

Prema rezultatima istraživanja (2008) na uzorku od 3229 učenika primarnog obrazovanja u Hrvatskoj 84, 85% učenika dolazi u školu iz stanova u kojima postoji kompjutor. Od tog broja 80% kompjutora je spojeno na Internet. Već u osnovnoj školi većina učenika posjeduje moderne mobilne telefone. Većina učitelja još uvijek nije svjesna novog (multi)medijskog okruženja niti je spremna koristiti te nove moćne komunikacijske medije za obogaćivanje nastavne i pedagoške komunikacije. Vođenje darovitih učenika predstavlja šansu i izazov učiteljima za eksperimentiranje s tim medijima. Razlika u posjedovanju kompjutera u stanovima hrvatskih učenika je statistički značajna između učenika koji žive u glavnom gradu i učenika koji žive u manjim gradovima središnje Hrvatske. Također je statistički značajna razlika u posjedovanju kompjutora u stanu između učenika koji pohađaju prvi razred i učenika koji pohađaju četvrti razred osnovne škole. Roditelji naime češće kupuju kompjutore učenicima koji su već naučili čitati i pisati, odnosno koji pohađaju više razrede osnovne škole. Znanstveno su zanimljiva pitanja zašto jedna petina kompjutora nije spojena na internet. Hipotetski odgovori mogu biti temeljeni na spoznaji da je korištenje usluga Interneta skupo ili da roditelji nisu sigurni u mogućnosti kontrole web stranica koje djeca posjećuju. Budući da skoro svi učitelji posjeduju mobilne telefone, te da je većina informatički pismena, pružaju se velike mogućnosti za prevladavanje problema u komunikaciji i vođenju darovite djece osnovne škole. Naime, daroviti učenici traže intenzivniju komunikaciju od povremenih susreta s učiteljima u vrijeme nastave. Elektronska pošta i SMS poruke mogu znatno poboljšati intenzitet i kvalitetu komunikacije učitelja – mentora i učenika koji traže dodatnu pedagošku pomoć. Uz takvu apersonalnu telekomunikaciju javljaju se brojna pitanja koja su predmetom bavljenja eDidaktike ili multimedijske didaktike.

darovita djeca; obitelj; Ict; mobilni telefoni; e-učenje

nije evidentirano

engleski

ICT in the home as a boost for gifted children

nije evidentirano

gifted children; family; ICT; mobile telephones; e-learning

nije evidentirano

Podaci o izdanju

14 (1)

2008.

399-408

objavljeno

1820-1911

Povezanost rada

Pedagogija