Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Stanje i perspektiva razvoja školskog sporta u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 553559)

Prilog sa skupa u zborniku | ostalo | domaća recenzija

Milanović, Dragan ; Čustonja, Zrinko ; Jukić, Igor Stanje i perspektiva razvoja školskog sporta u Republici Hrvatskoj // Stanje i perspektiva razvoja u područjima edukacije, sporta, sportske rekreacije i kineziterapije : zbornik radova / Neljak, Boris (ur.). Zagreb: Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2008. str. 42-58

Podaci o odgovornosti

Milanović, Dragan ; Čustonja, Zrinko ; Jukić, Igor

hrvatski

Stanje i perspektiva razvoja školskog sporta u Republici Hrvatskoj

Tjelesno vježbanje i sport sastavni su dio odgojno-obraovnoh procesa. Pod pojmovima tjelesno vježbanje i sport u odgojno-obrazovnom procesu podrazumjeva se nastava tjelesne i zdravstvene kulture (TZK) i izvannastavne sportske aktivnosti u školskom sportskom društvu. Školskom nastavnom tjelesnom vježbanju pripadaju redovita i izborna nastava tjelesne i zdravstvene kulture. Redovita nastava se provodi u propisnom tjednom i godišnjem fondu sati. Međutim, u svakodnevnoj praksi izborna nastava tjelesne i zdravstvene kulture gotovo da se i ne provodi. (Neljak, Milanović 2007.) Stoga je važno provođene izvannastavne tjelesne aktivnosti učenika iznimno velika, jer upravo ona ima za cilj smanjenje razlike između znanstveno dokazane potrebe djece i mladih za tjelesnom aktivnošću i sportom i njezinog stvarnog provođenja u sustavu odgoja i obrazovanja. Školski sport je glavni čimbenik sadržaja izvannastavne tjelovježbe aktivnosti djece i mladih. Školski sport u Republici Hrvatskoj podrazumjeva sportske aktivnosti učenika izvan nastave u organizaciji nastavnika tjelesne i zdravstvene kulture i drugih djelatnika škole. Zakonom o športu (NN 71/2006) određeno je da radi provođenja izvannastavnih sportskih aktivnosti učenika, školski odbori u osnovnim i srednjim školama osnivaju školska sportska društva bez pravne osobnosti. Unutar školskog sportskog društva učenici podjeljeni u sekcije treniraju izabrani sport ili sportove i sudjeluju u školskim sportskim natjecanjima. Od natjecanja postoje međurazredna i školska natjecanja, a ovisno o uspješnosti, učenici mogu sudjelovati na gradskim, općinskim, županijskim, međužupanijskim i državnim natjecanjima. Programirani i provoditi izvannastavne školske aktivnosti, sukladno Zakonu o športu, mogu isključivo osobe koje imaju odgovarajuću stručnu spremu na razini sveučilišnog studija i ispunjavaju uvjete za učitelja, odnosno nastavnika tjelesne i zdravstvene kulture. Sustav školskog sporta u Republici Hrvatskoh u posljednih nekoliko godina značajno se razvija. Njegova uloga i važnost u sustavu odgoja i obrazovanja, ali i sveukupnog sustavu sporta, posebno se naglašava. Međutim, do danas je na žalost izostalo potpuno praćenje rada i učinka sustava školskog sporta. Pitanja školskog sporta u republici Hrvatskoj nije se pristupalo potpuno i razojno. većina ljudi koji su uključeni u sustav školskog sporta, mogli bi bez značajnijeg napora navesti mnoge probleme i nedostatke sustava s kojim se susreću u svakodnevnoj praksi. Mnogi su problemi i opće poznati. Međutim, za svako objektivno vrednovanje učinka, kritičko i problemsko razmišljanje ili određivanje perspektiva, mogućnosti i smjernica daljnjeg razvoja nedostajalo nam je objektivnih pokazatelja aktualnog stanja školskog sporta. Stoga je, u cilju izrade kvalitetnih i na realnim pokazateljima temeljih budućih programa razvoja školskog sporta, ali i bilo kakvih ozbiljnih rasprava, bilo potrebno prikupiti što veći broj podataka o trenutnom stanju sustava školskog sporta i ostalim čimbenicima koji, u ovome trenutrku definiraju sustav školskoh sporta u Republici Hrvatskoj. S tim ciljem tijekom prošle godine pristupilo se izradi Strategije školskog sporta u Republici Hrvatskoj. Moderne interpretacije podrazumjevaju strategoju kao skp znanja, ciljeva i ideja o tome kako voditi određenu djelatnost na najučinkovitiji i najmanje rizičan način. U slučaju školskog sporta izrade strategije podrazumjeva što detaljniji i na objektivnim pokazateljima temeljen prikaz trenutne situacije, uočavanje nužnih i mogućih područja poboljšanja i postavljanje ciljeva budućeg djelovanja u sustavu školskoh sporta. Projektni tim zadužen za izradu Strategije do sada je prikupio značajan broj pokazatelja o stanju školskoh sporta. Prikupljeni podatci su odrađeni i analizirao i sama izrada Strategije je trenutno u završnoj fazi. Cilj ovog koreferata je iznijeti osnovne pokazatelje trenutnog stanja školskog sporta u Republici Hrvatskoj i otoriti raspravu o mogućim perspektivama njegovog daljnjeg razvoja.

status ; perspektiva ; školski sport

nije evidentirano

engleski

State and perspective of developing school sport in Croatian Republic

nije evidentirano

state ; perspective ; school sport

nije evidentirano

Podaci o prilogu

42-58.

2008.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Stanje i perspektiva razvoja u područjima edukacije, sporta, sportske rekreacije i kineziterapije : zbornik radova

Neljak, Boris

Zagreb: Hrvatski kineziološki savez (HKS)

978-953-95082-4-9

Podaci o skupu

17. ljetna škola kineziologa Republike Hrvatske

pozvano predavanje

20.06.2008-20.06.2008

Poreč, Hrvatska

Povezanost rada

Kineziologija