Obilježja tržišta pakirane salate u Zagrebu (CROSBI ID 154485)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje
Podaci o odgovornosti
Beti, Ivana ; Cerjak, Marija
hrvatski
Obilježja tržišta pakirane salate u Zagrebu
Ponuda kao i potražnja za minimalno prerađenim povrćem-salatom (oprana, rezana, pakirana) koje zadovoljava potrebu potrošača za zdravim obrokom koji se brzo priprema je naglo porasla posljednjih godina. Razlog takvom povećanju leži u činjenici da potrošači imaju sve manje vremena za pripremanje jela te sve više traže hranu prilagođenu svojim potrebama glede vremena potrebnog za njenu pripremu. Tržište pakirane salate u Hrvatskoj još nije u potpunosti razvijeno, ali se i ono značajno razvija. Budući da dosad nisu provedena istraživanja maloprodajnog tržišta pakirane salate kod nas, cilj ovog rada je bio utvrditi postojeću ponudu pakirane salate u supermarketima, te ispitati kupovno ponašanje potrošača i njihove stavove prema tim proizvodima u Gradu Zagrebu. Rezultati istraživanja su pokazali da supermarketi nude vlastita pakiranja rezanih salata, ali i pakirane salate domaćih i inozemnih proizvođača. Anketno ispitivanje potrošača je pokazalo da nešto više od polovice ispitanika kupuje pakiranu salatu (iako ih većina nisu redoviti kupci tog proizvoda). Najčešći razlog za kupnju pakirane salate je njena brza priprema. Potrošači koji ne kupuju pakiranu salatu smatraju da je preskupa, ili ju nisu niti zamijetili u trgovinama. Tek trećina ispitanika je zadovoljna ponudom pakirane salate kod nas, dok njih samo 15% je zadovoljno kvalitetom te salate. Ipak, gotovo polovica ispitanika će i u budućnosti kupovati pakiranu salatu, dok daljnjih 40% ispitanika možda bude kupovalo taj proizvod u budućnosti.
pakirana rezana salata ; ponuda ; potražnja ; Zagreb
Rad predstavlja sažetak završnog rada studentice Agronomskog fakulteta Ivane Beti.
engleski
Characteristics of fresh-cut vegetables market in Zagreb
nije evidentirano
fresh- cut packed vegetables ; supply ; demand ; Zagreb
nije evidentirano