Europa 2020: Scenariji promišljanja budućnost EU i jugoistočne Europe (CROSBI ID 6567)

Urednička knjiga | zbornik radova s konferencije

Europa 2020: Scenariji promišljanja budućnost EU i jugoistočne Europe / Milardović, Anđelko (ur.) Zagreb: Centar za politološka istraživanja, 2003

Milardović, Anđelko

Europa 2020: Scenariji promišljanja budućnost EU i jugoistočne Europe

Budućnost Europe jedna je od značajnijih tema u političkoj teoriji i praksi. Kako koncipirati racionalno funkcionalnu Europu to prije svega ovisi o unutarnjim i vanjskim čimbenicima. Tim pitanjima bave se različiti istraživači, politološki instituti i agencije EU. U ovoj knjizi podastrti su (neslužbeni) dokumenti scenarija Europe do 2020. godine. Pod scenarijima podrazumijevam plan ili nacrt promišljanja istraživača, vladinih i nevladinih instituta, te službenih tijela EU glede budućnosti Europe. Premda nije možda toliko riječ o službenim dokumentima EU, ovi su scenariji zanimljiva promišljanja o budućemu ustroju Europe. Oni polaze od pozitivnih do potpuno pesimističkih scenarija budućnosti. Tu budućnost će odrediti unutarnji i vanjski čimbenici. Unutarnji čimbenici poput ekonomske, socijalne stabilnosti i ustrojstva EU, koje je sada konfederalno, s ozbiljnim nagnućima k federalizaciji. Na vanjskopolitičkome planu Amerika kao globalni igrač i nije suviše sretna zbog stvaranja konkurencije, pa se svim silama trudi onemoćiti i relativizirati EU projekt. Unutarnji čimbenici kao što su rasni sukobi, porast rasizma i ksenofobije, stara povijesna rivalstva među članicama i terorizam mogu destabilizirati veliko europsko društvo u budućnosti. EU barem za sada nije stabilizirala Balkan kao svoje "stražnje dvorište" ili kako oni to nazivaju "crnu rupu" i crnu rutu preko koje putuje organizirani kriminal, trgovina narkoticima i ilegalna trgovina ljudima. U pogledu stabilizacije toga prostora postoje različite ideje, prijedlozi, zamisli i scenariji

Europa; budućnost; scenariji; integracije; jugoistočna Europa

Europe 2020: Scenarios of Thought on the Future of EU and South Eastern Europe

Europe; future; scenarios; integrations; South Eastern Europe