Što je nama hrvatska drama danas? (CROSBI ID 6573)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena)

Nikčević, Sanja Što je nama hrvatska drama danas?. Zagreb: Naklada Ljevak, 2008

Nikčević, Sanja

Što je nama hrvatska drama danas?

Knjiga govori o suvremenoj hrvatskoj drami, napisana je polemično, otvoreno staje u obranu tzv. dramskog kazališta, a sastoji se od četiri dijela. „ Kazalište u društvu ili što je nama politika?“ opisuje neobične fenomene i reakcije hrvatskog kazališta na suvremene događaje dokazujući da kazalište u ključnim trenutcima društva reagira kao npr. igranje nekih „ preživjelih“ žanrova. Početkom devedesetih u Hrvatskoj su igrani "junake romanse“ (Zrinski Frankopani) kao posljedicu uspostave samostalnosti države i potrebe definiranja identiteta, a za vrijeme rata igrani su srednjovjekovni žanrovi religioznog teatra kao posljedica ponovnog proživljavanja „ srednjovjekovne“ situacije. Nakon pada komunizma dogodio se pak fenomen iznevjerenog očekivanja - umjesto očekivanog procvata političke drame ona je ušutjela. „ Dugovi u kazalištu ili što je nama komedija?“ bave se ispravljanjem dugova prema zanemarenim piscima poput Mire Gavrana (svjetski igranog dramatičara), Borisa Senkera (hrvatskog predstavnika literarnog kabareta) i Ivana Kušana (autora naše najpoznatije i najigranije komedije Čaruga). Iako često postavljani ovi pisci nisu vrednovani unutar dramskog hrvatskog korpusa već ih prati određen prezir, kao i žanrove koje pišu – komedije, kabaret, drama sa sretnim krajem. „ Dramatičari u kazalištu ili što je nama stvarnost?“ analiziraju manje eksponirane ali vrlo zanimljive hrvatske pisce koji dijele neobičan odnos prema stvarnosti (Helena Peričić, Boro Radaković, Tanja Radović, Darko Lukić, Borislav Vujčić, Autorska grupe Gong). „ Polemičke teme ili što su nama predstave?“ postavljaju pitanja suvremenim dramatičarima: zašto imamo potrebu prikazati svoje sudjelovanje u ratu na najgori mogući način (pitanje upućeno Mati Matišiću), zašto pisac poput Šnajdera dopušta da ga pretvore u dramaturga vlastitog teksta ili kako je moguće da se drama poput Brešanove „ Predstave Hamleta“ proglasi mrtvom samo zato jer je nestao komunizam … .

Hrvatska drama; hrvatsko kazalište; politička drama; religiozna drama; komedija; povijesna drama; Miro Gavran; Boris Senker; Ivan Kušan; Zrinski Frankopani; Peričić; Radaković; Radović; Lukić; Vujčić; Šnajder; Brešan; Matišić

What is Croatian Drama to Us?

Croatian drama; Croatian theatre; religious plays; political plays; historical plays; comedy; Miro Gavran; Boris Senker; Ivan Kušan; Zrinski Frankopani; Peričić; Radaković; Radović; Lukić; Vujčić; Šnajder; Brešan; Matišić

Zagreb: Naklada Ljevak

2008.

978-053-178-997-4