Documenta 12 - platforma za prezentaciju i propitivanje ili hermetična smotra suvremene umjetnosti? (CROSBI ID 155426)

Prilog u časopisu | stručni rad

Magaš, Lovorka Documenta 12 - platforma za prezentaciju i propitivanje ili hermetična smotra suvremene umjetnosti? // Informatica museologica, 1-4 (2008), 86-92

Magaš, Lovorka

Documenta 12 - platforma za prezentaciju i propitivanje ili hermetična smotra suvremene umjetnosti?

Članak je prikaz "Documente 12" koja se 2007. održala u njemačkom Kasselu, te donosi kronologiju manifestacije od prve izložbe održane 1955. do danas. U članku se ispituje koliko su velike smotre suvremene umjetnosti još uvijek relevantne za kreiranje stavova i vrijednosti u umjetnosti, te kako su kustosi Roger M. Buergel i Ruth Noach pristupili osmišljavanju same manifestacije, odnosno koliko su uspjeli u inicijalnim namjerama. Okosnicu njihova teoretskog promišljanja činila su tri pitanja obznanjena 2005. i uzeta kao lajtmotivi izložbe – Is modernity our antiquity?, What is bare life?, What is to be done? - te ideja o "migraciji oblika" (vizualnih paradigmi) kroz prostor i vrijeme. Članak se ne fokusira na pojedine izloške već muzeološke aspekte izložbe, te pozitivne i negativne strane "Documente 12" u odnosu na posjetitelja i s njim ostvarenu komunikaciju. Iako je edukacija bila isticana kao važan aspekt manifestacije, hermetičnost same izložbe i publici nedovoljno jasno razložen koncept, te umjetnička djela lišena konteksta, rezultirali su izložbom koja je usmjerena na stručnu publiku i u brojnim segmentima zatvorena za prosječnog posjetitelja. Izložbu su međutim obilježili i pozitivni iskoraci u uključivanju lokalne zajednice u događanja oko same manifestacije (kroz projekte umjetnika, ali i organizirane oblike suradnje). Jedan od najvećih doprinosa "Documente 12" je u ostvarivanju teoretske platforme kroz uključivanje brojnih svjetskih časopisa u promišljanje tri inicijalna pitanja, što je na kraju rezultiralo brojnim člancima i studijama djelomično objavljenima u "Documenta Magazines", odnosno u potpunosti dostupnima u virtualnom prostoru na stranicama "Documente 12".

Documenta; suvremena umjetnost

Documenta 12 - a Platform for Presentation and Testing or a Hermetic Review of Contemporary Art?

Documenta; contemporary art