Dijete s teškoćama i osobno usmjereno planiranje (CROSBI ID 554666)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Lisak, Natalija ; Mihanović, Vesna ; Krampač-Grljušić, Aleksandra
hrvatski
Dijete s teškoćama i osobno usmjereno planiranje
Obitelj je posrednik između šire društveno-kulturne sredine i pojedinca. U njoj se pojedinac rađa i razvija. Faktori obiteljske atmosfere, koji razumijevaju sveukupne međusobne odnose članova obitelji su mnogostruki. Obitelj ovisi o općim uvjetima u kojima živi, osobnim karakeristikama njenih članova, interakciji među njima, hijerahiji, kao i o odnosima između obitelji i šire društvene zajednice. Svaka obitelj tijekom svog postojanja doživljava niz promjena koje zahtijevaju prilagođavanje svake pojedine osobe u obitelji. Zadovoljenje osnovnih potreba u godinama djetetova odrastanja je od odlučujuće važnosti za njegov razvoj. Način zadovoljavanja tih potreba poticat će ili usporavati razvoj potencijala u djeteta na svim razvojnim područjima. To znači da bi trebalo intenzivirati individualni rad s djetetom, raditi na motivaciji i prevenciji i sl. Osobno usmjereno planiranje je proces planiranja života za osobe s invaliditetom. Pruža nove mogućnosti i vidi osobe s invaliditetom kao aktivne sudionike u procesu planiranja i evaluacije njima usmjerene podrške i usluga. Primjenjivo je u različitim životnim dobima (od 3 do 99 godine) i odnosi se na sva važna životna područja (Bratković, 2006). Jedan od alata osobno usmjerenog planiranja je MAPS - McGill Action Planning System. MAPS se zasniva na pretpostavci da sve osobe s invaliditetom pripadaju zajednici, te da se zajednica temelji na zajedničkim odnosima. Odnosi služe kao funkcionalni i podržavajući resursi za dobrobit osoba s invaliditetom (Vandercook et al., 1989 ; prema Rasheed, Fore & Miller, 2006). To je proces koji uključuje integraciju, individualizaciju, timski rad, suradnju te fleksibilnost (Vandercook et al., 1989). MAPS obuhvaća sedam ključnih pitanja, i to: 1. Koja je povijest te osobe? 2. Koji je „ tvoj“ san za tu osobu? 3. Koja je „ tvoja“ noćna mora za tu osobu? 4. Tko je ta osoba? 5. Koje su njene dobre strane, talenti i sposobnosti? 6. Koje su potrebe te osobe? 7. Kako bi izgledao idealan školski dan te osobe i što je potrebno učiniti da bi se to ostvarilo? Cilj MAPS-a je da se pomogne pojedincu razviti plan kako bi zadovoljio svoje specifične potrebe (Rasheed, Fore & Miller, 2006), odnosno pronaći načine kako potpuno integrirati dijete s teškoćama u skupinu vršnjka te s tim u vezi napraviti za njega akcijski plan. Zadaće MAPS-a su sljedeće: pri planiranju okupiti sve ljude koji su važni u životu djeteta s teškoćom ; usmjeriti se na djetetove jake strane, vrline i sposobnosti ; odgovoriti na sedam ključnih pitanja o osobi za koju se planira ; osvijestiti kod sudionika činjenicu da su svi na istoj strani kada se radi o dobrobiti djeteta ; potaknuti sudionike na zajedničke aktivnosti i suradnju za osiguranje sretnije budućnosti djeteta s teškoćama.
djeca s teškoćama ; osobno usmjereno planiranje ; MAPS
nije evidentirano
engleski
Children with disabilities and personal directed planning
nije evidentirano
children with disabilities ; personal directed planning ; MAPS
nije evidentirano
Podaci o prilogu
54-55.
2009.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Prvi hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu "Rana intervencija u djetinjstvu: Hrvatska danas" : zbornik sažetaka i program
Cepanec, Maja
Zagreb: Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID)
978-953-55853-0-5
Podaci o skupu
Hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu (1 ; 2009)
poster
11.09.2009-12.09.2009
Opatija, Hrvatska