Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Dijete s teškoćama i osobno usmjereno planiranje (CROSBI ID 554666)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Lisak, Natalija ; Mihanović, Vesna ; Krampač-Grljušić, Aleksandra Dijete s teškoćama i osobno usmjereno planiranje // Prvi hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu "Rana intervencija u djetinjstvu: Hrvatska danas" : zbornik sažetaka i program / Cepanec, Maja (ur.). Zagreb: Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID), 2009. str. 54-55

Podaci o odgovornosti

Lisak, Natalija ; Mihanović, Vesna ; Krampač-Grljušić, Aleksandra

hrvatski

Dijete s teškoćama i osobno usmjereno planiranje

Obitelj je posrednik između šire društveno-kulturne sredine i pojedinca. U njoj se pojedinac rađa i razvija. Faktori obiteljske atmosfere, koji razumijevaju sveukupne međusobne odnose članova obitelji su mnogostruki. Obitelj ovisi o općim uvjetima u kojima živi, osobnim karakeristikama njenih članova, interakciji među njima, hijerahiji, kao i o odnosima između obitelji i šire društvene zajednice. Svaka obitelj tijekom svog postojanja doživljava niz promjena koje zahtijevaju prilagođavanje svake pojedine osobe u obitelji. Zadovoljenje osnovnih potreba u godinama djetetova odrastanja je od odlučujuće važnosti za njegov razvoj. Način zadovoljavanja tih potreba poticat će ili usporavati razvoj potencijala u djeteta na svim razvojnim područjima. To znači da bi trebalo intenzivirati individualni rad s djetetom, raditi na motivaciji i prevenciji i sl. Osobno usmjereno planiranje je proces planiranja života za osobe s invaliditetom. Pruža nove mogućnosti i vidi osobe s invaliditetom kao aktivne sudionike u procesu planiranja i evaluacije njima usmjerene podrške i usluga. Primjenjivo je u različitim životnim dobima (od 3 do 99 godine) i odnosi se na sva važna životna područja (Bratković, 2006). Jedan od alata osobno usmjerenog planiranja je MAPS - McGill Action Planning System. MAPS se zasniva na pretpostavci da sve osobe s invaliditetom pripadaju zajednici, te da se zajednica temelji na zajedničkim odnosima. Odnosi služe kao funkcionalni i podržavajući resursi za dobrobit osoba s invaliditetom (Vandercook et al., 1989 ; prema Rasheed, Fore & Miller, 2006). To je proces koji uključuje integraciju, individualizaciju, timski rad, suradnju te fleksibilnost (Vandercook et al., 1989). MAPS obuhvaća sedam ključnih pitanja, i to: 1. Koja je povijest te osobe? 2. Koji je „ tvoj“ san za tu osobu? 3. Koja je „ tvoja“ noćna mora za tu osobu? 4. Tko je ta osoba? 5. Koje su njene dobre strane, talenti i sposobnosti? 6. Koje su potrebe te osobe? 7. Kako bi izgledao idealan školski dan te osobe i što je potrebno učiniti da bi se to ostvarilo? Cilj MAPS-a je da se pomogne pojedincu razviti plan kako bi zadovoljio svoje specifične potrebe (Rasheed, Fore & Miller, 2006), odnosno pronaći načine kako potpuno integrirati dijete s teškoćama u skupinu vršnjka te s tim u vezi napraviti za njega akcijski plan. Zadaće MAPS-a su sljedeće: pri planiranju okupiti sve ljude koji su važni u životu djeteta s teškoćom ; usmjeriti se na djetetove jake strane, vrline i sposobnosti ; odgovoriti na sedam ključnih pitanja o osobi za koju se planira ; osvijestiti kod sudionika činjenicu da su svi na istoj strani kada se radi o dobrobiti djeteta ; potaknuti sudionike na zajedničke aktivnosti i suradnju za osiguranje sretnije budućnosti djeteta s teškoćama.

djeca s teškoćama ; osobno usmjereno planiranje ; MAPS

nije evidentirano

engleski

Children with disabilities and personal directed planning

nije evidentirano

children with disabilities ; personal directed planning ; MAPS

nije evidentirano

Podaci o prilogu

54-55.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Prvi hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu "Rana intervencija u djetinjstvu: Hrvatska danas" : zbornik sažetaka i program

Cepanec, Maja

Zagreb: Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID)

978-953-55853-0-5

Podaci o skupu

Hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu (1 ; 2009)

poster

11.09.2009-12.09.2009

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija