Slobodno vrijeme kao vrijeme istinskog obrazovanja (CROSBI ID 155514)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Komar, Zvonimir
hrvatski
Slobodno vrijeme kao vrijeme istinskog obrazovanja
Izvorni pojam (općeg) obrazovanja kao centralni pojam pedagogije ne (samo)razumijeva se kao znanje o nekom biću, ili pak o nekom procesu ili činjenju, već kao sebeznanje ovog bića ili činjenja u slobodnom subjektu. Tek refleksija znanja u sebe samo jest ono što može istinski obrazovati, za razliku od svakog funkcionalnog, heteronomnog ?obrazovanja? za izvanjske svrhe. Slobodan subjekt jest tek onaj subjekt koji je u punom smislu autonoman, tj. u mogućnosti samoodređivanja iz slobode. Rad će pokušati razmotriti odnos pojma obrazovanja spram pojma ?slobodnog vremena? kao vremenovanja istinskog subjekta, te razvidjeti mogućnosti sprege i razilaženja ovih pojmova u njihovoj biti, te na fenomenalnoj razini u području sustava odgoja i obrazovanja. Namjeravano izlazište rada utoliko nije ?obrazovanje u slobodnom vremenu? u kontekstu pretpostavljene dihotomije slobodno-radno vrijeme, kao niti ?obrazovanje za slobodno vrijeme?, već ?obrazovanje kao obrazovanje slobodnog subjekta u za taj proces primjerenim ustanovama?.
obrazovanje; pedagogija; sloboda; vrijeme; obrazovni sustav
nije evidentirano
engleski
Free time as time of true education
nije evidentirano
education; pedagogy; freedom; time; educational system
nije evidentirano