Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Žiljak, Mario Komparativna svojstva ploča od usitnjenog drva / Vladimir Jambreković (mentor); Alan Antonović (neposredni voditelj). Zagreb, . 2008

Žiljak, Mario

Vladimir Jambreković

Alan Antonović

Komparativna svojstva ploča od usitnjenog drva

U ovom završnom radu je izvršeno ispitivanje ploča od usitnjenog drva u svrhu komparacije njihovih svojstava. Istraživanja su obavljena na troslojnim pločama ivericama s mikroiverjem, troslojnim pločama ivericama s makroiverjem (OSB), te MDF pločama vlaknaticama. Ploče od usitnjenog drva, predmet navedenih istraživanja uvezene su u Republiku Hrvatsku iz Europske unije, te dostavljene Šumarskom fakultetu, Laboratoriju za ploče na analizu, u svrhu izdavanja Potvrde o sukladnosti za ploče iverice, odnosno Uvjerenja o kvaliteti za ploče vlaknatice. Kao tehnička regulativa korištene su HRN EN norme. Izvršena je i vizualna ocjena i komparacija kvalitete površine i obradivosti istraživanih ploča od usitnjenog drva. Sve tri vrste ploča uvezenih iz Europske unije zadovoljile su kvalitativne zahtjeve HRN EN normi. Komparacijom ispitnih rezultata ustanovljeno je da su MDF ploče vlaknatice najkvalitetnije ploče od usitnjenog drva. MDF ploče imaju izrazito visoku čvrstoću raslojavanja (1, 17 MPa), te savojnu čvrstoću (40, 56 MPa) gotovo dvostruko veću od troslojnih ploča iverica s mikroiverjem (21, 23 MPa). OSB ploče su superiorne u odnosu na druge ploče od usitnjenog drva u najmanjoj gustoći (0, 615 kg/m3) . Ploče iverice s mikroiverjem su superiorne u odnosu na druge ploče od usitnjenog drva u najmanjoj koncentraciji slobodnog formaldehida (3, 58 mg CH2O/100 ga a. s. t.). MDF ploče iverice imaju najbolju kvalitetu površine i najbolju obradivost. U budućnosti treba poraditi na poboljšanju kvalitete površine OSB ploča, na smanjenju poroznosti bočnih površina ploča iverica s mikroiverjem, te na smanjenju gustoće MDF ploča. I nadalje treba razvijati metode smanjenja emisije formaldehida, sve do postizanja ekološke kvalitete drvnih ploča, koncentracije slobodnog formaldehida na razini prirodnog drva.

ploče od usitnjenog drva i ploče vlaknatice; fizikalna i mehanička svojstva; tehnička svojstva; usporedba svojstava

Comparative properties of fragmented wood based panels

panels based on fragmented and defibrilated wood; physical and mechanical properties; technical properties; properties comparison