Udaljeni laboratorij za ugradbene mikroračunalne sustave (CROSBI ID 355500)

Ljubić, Sandi Udaljeni laboratorij za ugradbene mikroračunalne sustave / Žagar, Mario (mentor); Zagreb, Fakultet elektrotehnike i računarstva, . 2002

Ljubić, Sandi

Žagar, Mario

Udaljeni laboratorij za ugradbene mikroračunalne sustave

Diplomski rad razmatra mogućnosti realizacije udaljenog laboratorija za rad s razvojnim sustavima jednočipnih mikroračunala. Laboratorij je zamišljen kao podrška alternativnom načinu izvođenja vježbi iz područja koja se bave interakcijom računala i procesa, razvojem kontrolnih i upravljačkih algoritama, programskim inženjerstvom, raspodijeljenim sustavima i otvorenim računarstvom. Opisane su mogućnosti udaljenog laboratorija i prednosti u odnosu na klasično okruženje kod obavljanja laboratorijskih vježbi. Posebno su analizirane mogućnosti udaljenog pristupa razvojnim sustavima koji se nalaze na industrijskoj CAN sabirnici, standardnoj Ethernet mreži, te uobičajenoj serijskoj liniji. Prikazana je temeljna infrastruktura potrebna za realizaciju sustava udaljenog laboratorija, a pritom su opisane funkcionalnosti predloženih programskih komponenti. U sklopu rada realiziran je model virtualne serijske komunikacije u obliku Java aplikacije za rad sa (virtualnim) serijskim portovima i Virtual Serial Port Driver-a, komponente koja služi za prijenos serijskih podataka preko Internet/Ethernet mreže i za proces autentifikacije korisnika prilikom pristupa udaljenom serijskom portu.

virtualni laboratorij; ugradbeni mikroračunalni sustavi; virtualna serijska komunikacija

Virtual Laboratory for Embedded Microcontroller Systems

virtual laboratory; embedded microcontroller systems; virtual serial communication