Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Trajnost znanja bioloških nastavnih sadržaja (CROSBI ID 555127)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Radanović, Ines ; Garašić, Diana ; Lukša, Žaklin ; Preglej, Lidija ; Kapov, Sunčana Trajnost znanja bioloških nastavnih sadržaja // Zbornik sažetaka 10. HRVATSKI BIOLOŠKI KONGRES / Besendorfer, Višnja ; Kopjar, Nevenka ; Vidaković-Cifrek, Željka et al. (ur.). Zagreb: Hrvatsko biološko društvo, 2009. str. 328-329

Podaci o odgovornosti

Radanović, Ines ; Garašić, Diana ; Lukša, Žaklin ; Preglej, Lidija ; Kapov, Sunčana

hrvatski

Trajnost znanja bioloških nastavnih sadržaja

Testiranjem učenika analizirana je vertikalna stratifikacija osnovnih bioloških koncepata uključenih u nastavne sadržaje tijekom osnovnoškolskog i gimnazijskog obrazovanja. Cilj ispitivanja bio je utvrditi kod učenika trajnost i kvalitetu znanja bioloških sadržaja obuhvaćenih nastavnim programima prethodnih razreda. Pri odabiru škola na osnovu statističke procjene zastupljenosti raznih tipova škola po svim županijama Hrvatske utvrđen je referentni uzorak. Testiranje su proveli nastavnici prirode i biologije u suradnji s nastavnicima informatike. U on-line testiranju Ampyxs sustavom provedenom od listopada 2008. do ožujka 2009. bilo je uključeno 31 OŠ sa 2624 i 18 gimnazija sa 1648 učenika. Učenici rješavaju test u prosijeku s 46, 43% točnih odgovora. Učenici višeg razreda su najviše točnih odgovora ostvarili na pitanjima uz sadržaje razredne nastave (55%), a najslabije na pitanjima uz 7. razred OŠ (38%). U gimnaziji je zabilježena nešto veća srednja riješenost testa (46% do 50%). Nisu zabilježene signifikantne razlike u raspodjeli postotne riješenosti testa između pojedinih razreda. Najviše učenika (44%) postiže 50-60% riješenosti testa. Ispod 10% i iznad 80% riješenosti postiže po 0, 37% ukupnog broja učenika. Učenici su najviše točnih odgovora postigli u pitanjima reproduktivnog karaktera (49%). Istraživanje je provedeno za potrebe znanstvenog projekta Kompetencije učenika u nastavi prirode i biologije br. 119-0091361-1223, koji se provodi uz odobrenje i potporu MZOŠ-a Republike Hrvatske.

trajnost znanja; osnovni biološki koncepti; prošlogodišnji nastavni sadržaji; razine postignuća

nije evidentirano

engleski

Knowledge Persistance Of Biology Curriculum Contents

nije evidentirano

persistence of knowledge; basic biological concepts; previous year\'s teaching contents

nije evidentirano

Podaci o prilogu

328-329.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik sažetaka 10. HRVATSKI BIOLOŠKI KONGRES

Besendorfer, Višnja ; Kopjar, Nevenka ; Vidaković-Cifrek, Željka ; Tkalec, Mirta ; Bauer, Nataša ; Lukša, Žaklin

Zagreb: Hrvatsko biološko društvo

978-953-6241-07-1

Podaci o skupu

10. hrvatski biološki kongres s međunarodnim sudjelovanjem

predavanje

14.09.2009-20.09.2009

Rovinj, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija, Biologija