Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Grupni rad u nastavi biologije (CROSBI ID 555135)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Lukša, Žaklin ; Dragić-Runjak, Tea ; Sinković, Nevenka Grupni rad u nastavi biologije // Zbornik sažetaka 9. hrvatskog biološkog kongresa / Besendorfer, Višnja, Klobučar, Goran I.V. (ur.). Zagreb: Hrvatsko biološko društvo, 2006. str. 425-426

Podaci o odgovornosti

Lukša, Žaklin ; Dragić-Runjak, Tea ; Sinković, Nevenka

hrvatski

Grupni rad u nastavi biologije

Kompetencije koje danas učenicima trebaju za uspješan ulazak u svijet rada i cjeloživotnog učenja puno su više od samog usvajanja velikog broja činjenica. Pitanje na koje smo željeli odgovoriti je stječu li učenici grupnim radom u nastavi biologije bolje kompetencije i jesu li zadovoljniji nego frontalnim oblikom rada? Pri tome smo željeli utvrditi može li učenje koje je organizirano kao timski rad rezultirati višom razinom kompetencija i zadovoljstva učenika u odnosu na zadovoljstvo i kompetencije stečene frontalnim oblikom rada, te koliko se grupni rad koristi u nastavi biologije, kakav je stav učitelja prema njemu i koliko se oni koji bi ga trebali primjenjivati sami smatraju kompetentnim i osposobljenim za njegovo provođenje. Istraživanje je empirijsko i metodološki se zasniva na provedbi pedagoškog eksperimenta te prikupljanju podataka iz neposrednog odgojno obrazovnog rada. Istraživanje je provedeno na uzorku od 227 učenika drugih razreda koji su podijeljeni u kontrolnu skupinu (135 učenika) i eksperimentalnu skupinu (92 učenika). Zavisne varijable koje smo pratili su kompetencije učenika (uspjeh, razumijevanje, osposobljenost ) i zadovoljstvo učenika, a nezavisne dob, spol, prethodni uspjeh učenika (u predmetu), predznanje i kvocijent inteligencije. Koristili smo niz instrumenata ; Ravenove progresivne matrice, (za usklađivanje uzorka - proveo psiholog), anketa za profesore biologije, anketa za učenike, test za inicijalno ispitivanje predznanja, testovi za ispitivanje usvojenosti znanja. Rezultati pokazuju da ne postoji značajna razlika u postignućima učenika bez obzira na korišteni oblik rada u nastavi, ali postoji statistički značajna razlika u zadovoljstvu učenika načinom rada u nastavi.

modeli učenja; suradničko učenje; grupni rad; timski rad; kooperativno učenje

nije evidentirano

engleski

Group Work In Biology Teaching

nije evidentirano

teaching models; group work; team work; cooperative learning

nije evidentirano

Podaci o prilogu

425-426.

2006.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik sažetaka 9. hrvatskog biološkog kongresa

Besendorfer, Višnja, Klobučar, Goran I.V.

Zagreb: Hrvatsko biološko društvo

953-6241-06-4

Podaci o skupu

9. Hrvatski biološki kongres s međunarodnim sudjelovanjem

predavanje

23.09.2006-29.09.2006

Rovinj, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija, Biologija