Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Teorija i praksa odgoja i obrazovanja za ljudska prava (CROSBI ID 555419)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Maleš, Dubravka Teorija i praksa odgoja i obrazovanja za ljudska prava // Odnos pedagogijske teorije i pedagoške prakse / Rosić, Vladimir (ur.). Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2002. str. 267-276

Podaci o odgovornosti

Maleš, Dubravka

hrvatski

Teorija i praksa odgoja i obrazovanja za ljudska prava

Kako je pitanje ljudskih prava i prava djeteta u našoj zemlji dugo bilo slabo zastupljeno u školskim programima, kao i u programima obrazovanja budućih učitelja, krajem 1999. godine donesen je Nacionalni program odgoja i obrazovanja za ljudska prava u kojem je naglašeno da se od učitelja na svim razinama školovanja očekuje da ovaj program realiziraju u praksi. Koncept odgoja i obrazovanja za ljudska prava koji se zastupa polazi sa stajališta da je za uspješnost programa važno pružanje znanja o ljudskim pravim, izgrađivanje stavova o važnosti njihova uživanja i zaštite te odvijanje odgojno-obrazovnog procesa u okruženju u kojem se ta prava poštuju. U radu se problematizira pitanje osposobljenosti učitelja za rad u području odgoja i obrazovanja za ljudska prava odnosno prava djeteta. Rezultati dobiveni empirijskim istraživanjem pokazuju da učitelji u osnovnim školama slabo poznaju prava djeteta te dokumente koji im trebaju biti osnova u radu na odgoju i obrazovanju za prava djeteta (Konvencija o pravima djeteta i Nacionalni program odgoja i obrazovanja za ljudska prava), a svojim ponašanjem ponekad ugrožavaju prava učenika u nastavi, a da toga uopće nisu svjesni. Da bi bili uspješni u području odgoja i obrazovanja za ljudska prava, učitelji moraju raditi na sebi kako bi osvijestili svoje stavove i ponašanje kojim ugrožavaju prava djeteta, a potom usvojiti znanja, vještine, stavove, ponašanje i metode rada koje se nameću kao nužnost za rad u odgojno-obrazovnom području.

dječja prava; obrazovanje za ljudska prava; osposobljavanje učitelja

nije evidentirano

engleski

Theory and Practice of Education for Human Rights

nije evidentirano

children's rights; education for human rights; teacher training

nije evidentirano

Podaci o prilogu

267-276.

2002.

nije evidentirano

objavljeno

953-6839-19-9

Podaci o matičnoj publikaciji

Odnos pedagogijske teorije i pedagoške prakse

Rosić, Vladimir

Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

Podaci o skupu

Međunarodni znanstveni kolokvij: Odnos pedagogijske teorije i pedagoške prakse

ostalo

18.04.2002-19.04.2002

Crikvenica, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija