Teorija i praksa odgoja i obrazovanja za ljudska prava (CROSBI ID 555419)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Maleš, Dubravka
hrvatski
Teorija i praksa odgoja i obrazovanja za ljudska prava
Kako je pitanje ljudskih prava i prava djeteta u našoj zemlji dugo bilo slabo zastupljeno u školskim programima, kao i u programima obrazovanja budućih učitelja, krajem 1999. godine donesen je Nacionalni program odgoja i obrazovanja za ljudska prava u kojem je naglašeno da se od učitelja na svim razinama školovanja očekuje da ovaj program realiziraju u praksi. Koncept odgoja i obrazovanja za ljudska prava koji se zastupa polazi sa stajališta da je za uspješnost programa važno pružanje znanja o ljudskim pravim, izgrađivanje stavova o važnosti njihova uživanja i zaštite te odvijanje odgojno-obrazovnog procesa u okruženju u kojem se ta prava poštuju. U radu se problematizira pitanje osposobljenosti učitelja za rad u području odgoja i obrazovanja za ljudska prava odnosno prava djeteta. Rezultati dobiveni empirijskim istraživanjem pokazuju da učitelji u osnovnim školama slabo poznaju prava djeteta te dokumente koji im trebaju biti osnova u radu na odgoju i obrazovanju za prava djeteta (Konvencija o pravima djeteta i Nacionalni program odgoja i obrazovanja za ljudska prava), a svojim ponašanjem ponekad ugrožavaju prava učenika u nastavi, a da toga uopće nisu svjesni. Da bi bili uspješni u području odgoja i obrazovanja za ljudska prava, učitelji moraju raditi na sebi kako bi osvijestili svoje stavove i ponašanje kojim ugrožavaju prava djeteta, a potom usvojiti znanja, vještine, stavove, ponašanje i metode rada koje se nameću kao nužnost za rad u odgojno-obrazovnom području.
dječja prava; obrazovanje za ljudska prava; osposobljavanje učitelja
nije evidentirano
engleski
Theory and Practice of Education for Human Rights
nije evidentirano
children's rights; education for human rights; teacher training
nije evidentirano
Podaci o prilogu
267-276.
2002.
nije evidentirano
objavljeno
953-6839-19-9
Podaci o matičnoj publikaciji
Odnos pedagogijske teorije i pedagoške prakse
Rosić, Vladimir
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Podaci o skupu
Međunarodni znanstveni kolokvij: Odnos pedagogijske teorije i pedagoške prakse
ostalo
18.04.2002-19.04.2002
Crikvenica, Hrvatska