Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Šmider, Marinela Autorsko pravo i otvoreni pristup informacijama / Hasenay, Damir (mentor); Krtalić, Maja (neposredni voditelj). Osijek, Filozofski fakultet Osijek, . 2009

Šmider, Marinela

Hasenay, Damir

Krtalić, Maja

Autorsko pravo i otvoreni pristup informacijama

Rad se temelji na problematici autorskog prava, značenju otvorenog pristupa informacijama, te utjecaju autorskog prava na omogućavanje takvog pristupa, usmjeravajući se pri tome na otvoreni pristup prvenstveno znanstvenim informacijama. Na samom početku potrebno je osvrnuti se na najbitnije događaje i najbitnija razdoblja iz povijesti razvoja autorskog prava, te na to kako su se njegovo značenje i važnost mijenjali tijekom tih razdoblja. Zatim, potrebno je objasniti smisao autorskog prava u suvremenom svijetu, te posebno objasniti njegov sadržaj, odnosno razlike između autorskih imovinskih i autorskih moralnih prava. Važno je utvrditi i djela na koje se autorsko pravo odnosi, odnosno definirati pojam autorskog djela, te ukazati na nositelje autorskog prava, odnosno osobe koje mogu raspolagati autorskim pravom, kao i na načine na koje se ta prava mogu stjecati. Kako mnogi zakoni, pa tako i hrvatski, u svom nazivu imaju i pojam autorskom pravu srodna prava, objašnjava se na što se točno misli pod tim pojmom, odnosno koja su to srodna prava autorskom pravu. Na kraju, donosi se objašnjenje pojma otvorenog pristupa informacijama, na koje se sve načine ono postiže, kakvu ulogu pri tome ima autorsko pravo, te na koji način autori znanstvenici gledaju na autorsko pravo.

autorsko pravo; autori; otvoreni pristup

Copyright and open access

copyright; authors; open access