Figure slobode: Držić i Dubrovnik (povodom Bulajićevog "Libertasa") (CROSBI ID 555650)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Gilić, Nikica
hrvatski
Figure slobode: Držić i Dubrovnik (povodom Bulajićevog "Libertasa")
Studija polazi od filma i televizijske serije "Libertas" Veljka Bulajića (hrvatsko-talijanska koprodukcija) i pokušava objasniti na koji je način formiran junakov lik. Porazno po "Libertas" kao umjetničko djelo - može se ustvrditi da se u njemu ne naziru tragovi bujice kreativnosti Marina Držića kao umjetnika, pa su čak i Luka i ostali cenzori iz filma u pravu kada optužuju junaka da samo koristi teatar za plitke političke poente. Bulajićevski je Držić dijelom formiran kroz prizmu klasičnog socijalističkog razdoblja u kojem je Držić, nasuprot Ivanu Gunduliću, shvaćan kao pjesnik dubrovačke sirotinje, a tamo gdje se nije pridržavalo takvog modela, došlo je do klizanja u još starije klišeje, sliku umjetnika naslijeđenu iz razdoblja romantizma.
Libertas (film i televizijska serija); Bulajićevski Držić; "socijalistička" recepcija
nije evidentirano
engleski
The figures of freedom: Držić and Dubrovnik (on Bulajić's "Libertas"
nije evidentirano
Libertas (film and television series); Bulajić's Držić; "socialist" recepcion
nije evidentirano
Podaci o prilogu
407-418.
2009.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Komparativna povijest hrvatske književnosti. Zbornik radova XI. Držić danas. Epoha i naslijeđe.
Pavlović, Cvijeta, Glunčić-Bužančić, Vinka
Split : Zagreb: Književni krug Split ; Odsjek za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
978-953-163-327-7
Podaci o skupu
Komparativna povijest hrvatske književnosti (Držić danas. Epoha i naslijeđe)
pozvano predavanje
01.01.2009-01.01.2009
Zagreb, Hrvatska; Split, Hrvatska