Godina: 2009
Stranica: 263
ISBN: 978-953-6020-42-3
Prevodilac: Čiča, Zoran
Ključne riječi: Životinja; čovjek; specizam
( Animal; Human; Speciesism )
Knjiga Specizam djelo je američke zagovornice prava životinja Joan Dunayer. To je prva stručna knjiga te vrste u Hrvatskoj koja utemeljeno razmatra pojam diskriminacije na osnovi vrste, a o čemu se sve češće progovora u hrvatskim akademskim krugovima. Autorica oštro kritizira specizam, propituje filozofiju, pravo i aktivizam kroz tri originalne kategorije: a) starospecistička, ograničavaju prava na ljude ; b) novospecistička, zalaže se za prava određenoga broja ne-ljudi, tj. onih koji se čine najviše čovjekolikima ; c) nespecistička, koja se zalaže za temeljna prava svih svjesnih bića: prava na život i slobodu. Jedinstveno egalitaran, Specizam ocrtava nespecističku misao, pravo i akciju. Knjiga je konačna poruka abolicionističkoga animalističkog stava, ne samo u filozofiji već također u pravu i provođenju zagovorništva prava životinja. Na jasan i pristupačan način s bogatim recentnim dokazima, razlažu se logički zaključci temeljnoga stava glede prava životinja. Knjiga je bogata informacijama i misaonim provokacijama čak i za one koji su aktivni u pokretu za prava životinja već duže vrijeme. Specizam je nezaobilazna knjiga u sagledavanju i ostvarenju istinski moralnoga načina života, proširujući ograničena gledišta mnogih filozofa prava životinja, ali i svih ljudi senzibiliziranih za život na Zemlji. Tematika knjige potiče razvijanja kritičkog promišljanja o životu i o pravu na život svih svjesnih živih bića. Knjiga je namijenjena stručnjacima iz raznih znanstvenih disciplina koji se imalo bave animalističkom i ekološkom problematikom , ali i svim ljubiteljima životinja. U predgovoru hrvatskom izdanju analizira se pojam specizam i osvrće na njegov izostanak u hrvatskim rječnicima, premda je pojam već odavno znana (usp. Nikola Visković, Giga Gračan).
Projekt / tema: 189-0000000-3626
Kategorija: Strucna
Etnologija i antropologija