Ocjenski rad | doktorska disertacija

Draščić, Biserka Redovi Mathieuovog tipa i Dirichletovi redovi / Poganj, Tibor (mentor); Elezović, Neven (neposredni voditelj). Zagreb, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb, . 2009

Draščić, Biserka

Poganj, Tibor

Elezović, Neven

Redovi Mathieuovog tipa i Dirichletovi redovi

Predmet ovog znanstvenog rada su redovi Mathieuovog tipa i Dirichletovi redovi. Nakon uvoda rad je podijeljen u šest poglavlja. U prvom poglavlju uvode se i prikazuju one nestandardne i manje poznate matematičke metode, postupci i alati koji su često korišteni u izvodima, bez strogih dokaza rezultata. U drugom, ujedno i središnjem poglavlju rada uvode se redovi kvocijenata sredina, kao i njihove alternirajuće varijante te daju njihove integralne reprezentacije, kao i dvostrane nejednakosti. U trećem poglavlju uveden je pojam višestrukog Mathieuovog (a, lambda)-reda, kao i njegove alternirajuće varijante, kao i njihovog posebnog slučaja višestrukog Mathieuovog a - reda. Priloženi su njihovi integralni izrazi i asocirane nejednakosti. U četvrtom poglavlju interpoliramo Alzerovu nejednakost za Mathieuov red S_M(r). Peto poglavlje prikazuje vezu između Mathieuovih i Dirichletovih redova i Hilbertove nejednakosti. Alternativnim pristupom problematici izvodimo određena poopćenja diskretne Hilbertove nejednakosti. Uvodimo i višestruki red Hilbertovog tipa te dajemo pripadne nejednakosti, kako za općeniti slučaj tog reda, tako i za njegove posebne slučaje. Na kraju poglavlja daje se i integralna reprezentacija Mordell - Tornheim zeta funkcije. U šestom, ujedno i posljednjem poglavlju ovog rada upotrebom Mathieuovih redova prikazuje se integralna jednadžba za Besselovu funkciju prve vrste $J_{; ; \nu}; ; (x)$. U zaključnome dijelu navodimo moguće daljnje korake u istraživanju problematike izložene u ovom radu.

Mathieuov red; Poopćeni Mathieuov red; Mathieuov a-red; Mathieuov (a; lambda)-red; Alternirajući red Mathieuovog tipa; Višestruki Mathieuovi redovi; Dirichletoc red; Laplaceov integralni oblik Dirichletovog reda; Diskretna Hilbertova nejednakost s nehomogenom jezgrom; Alzerova nejednakost; Besselova funkcija prve vrste; Fredholmova integralna jednadžba prve vrste s nedegeneriranom jezgrom

Mathieu type series and Dirichlet series

Mathieu series; Generalized Mathieu series; Mathieu a-series; Mathieu (a; lambda)-series; Alternating Mathieu type series; Multiple Mathieu series; Dirichlet series; laplace integral representation of Dirichlet series; Discrete Hilbert type inequalities with nonhomogenelous kernel; Alzer's inequality; Bessel function of the first kind; Fredholm integral equation of first kind with nondegenerated kernel

94

27.10.2009.

Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb