Didaktika nastave usmjerene na učenike (CROSBI ID 556497)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Matijević, Milan
hrvatski
Didaktika nastave usmjerene na učenike
Nastava predstavlja organizirani proces učenja i poučavanja. Ona je djelotvorna ako su glavni subjekti tog procesa aktivni. Glavni subjekti su učenici. Učitelji i učiteljice trebaju organizirati raznovrsne metodičke scenarije i aktivnosti učenika uz koje će učenici moći stjecati kompetencije važne za život i nastavak školovanja. U hrvatskim školama je zaposleno preko 35000 učiteljica i učitelja koji su školovani odnosno osposobljavani na paradigmi didaktike nastave usmjerene na učitelje. To je didaktika koja objašnjava što i kako trebaju raditi učitelji i učiteljice. Učenici trebaju učiti. I sredina za učenje (učionica) je opremljena i organizirana za potrebe takve nastave. Nastava usmjerena na učenike treba prilagođene prostore i odgovarajuću opremu, odnosno treba više opreme za raznovrsne aktivnosti učenika. Još na početku 20. stoljeća John Dewey, Maria Montessori i Celestin Freinet su postavili temelje za takvu didaktiku, ali su razni razlozi zaustavili razvoj takve didaktičke orijentacije. Krajem 20. stoljeća zagovornici konstruktivističke teorije ponovo u prvi plan stavljaju učenike. Glavne probleme za ostvarivanje tog didaktičkog modela (nastava usmjerena na učenike) vidi autor u postojećoj školskoj opremi i prostoru te usvojenim repertoarima ponašanja kod većine učiteljica i učitelja. Nastava usmjerena na učenike je i skuplja od nastave usmjerene na učitelje. Možda je i to bio jedan od razloga da je tijekom druge polovine 20. stoljeća u školama dominirao didaktički model nastave usmjerene na učitelje u kojem je najvažnije „realizirati program“ prepričavanjem i pokazivanjem sadržaja i aktivnosti pred razrednim odjelom koji (uglavnom) sjedi i gleda.
John Dewey; Maria Montessori; Celestin Freinet; didaktika; nastava usmjerena na učenika; konstruktivizam
nije evidentirano
engleski
Student centred teaching Theory
nije evidentirano
John Dewey; Maria Montessori; Celestin Freinet; didactics; student-centred teaching; constructivism
nije evidentirano
Podaci o prilogu
21-30.
2009.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Curriculums of early and compulsory education
Bouillet, Dejana ; Matijević, Milan
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-7210-24-3
Podaci o skupu
3rd scientific research symposium Curriculums of the early and compulsory education
pozvano predavanje
12.11.2009-14.11.2009
Zadar, Hrvatska