Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Didaktika nastave usmjerene na učenike (CROSBI ID 556497)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Matijević, Milan Didaktika nastave usmjerene na učenike // Curriculums of early and compulsory education / Bouillet, Dejana ; Matijević, Milan (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 21-30

Podaci o odgovornosti

Matijević, Milan

hrvatski

Didaktika nastave usmjerene na učenike

Nastava predstavlja organizirani proces učenja i poučavanja. Ona je djelotvorna ako su glavni subjekti tog procesa aktivni. Glavni subjekti su učenici. Učitelji i učiteljice trebaju organizirati raznovrsne metodičke scenarije i aktivnosti učenika uz koje će učenici moći stjecati kompetencije važne za život i nastavak školovanja. U hrvatskim školama je zaposleno preko 35000 učiteljica i učitelja koji su školovani odnosno osposobljavani na paradigmi didaktike nastave usmjerene na učitelje. To je didaktika koja objašnjava što i kako trebaju raditi učitelji i učiteljice. Učenici trebaju učiti. I sredina za učenje (učionica) je opremljena i organizirana za potrebe takve nastave. Nastava usmjerena na učenike treba prilagođene prostore i odgovarajuću opremu, odnosno treba više opreme za raznovrsne aktivnosti učenika. Još na početku 20. stoljeća John Dewey, Maria Montessori i Celestin Freinet su postavili temelje za takvu didaktiku, ali su razni razlozi zaustavili razvoj takve didaktičke orijentacije. Krajem 20. stoljeća zagovornici konstruktivističke teorije ponovo u prvi plan stavljaju učenike. Glavne probleme za ostvarivanje tog didaktičkog modela (nastava usmjerena na učenike) vidi autor u postojećoj školskoj opremi i prostoru te usvojenim repertoarima ponašanja kod većine učiteljica i učitelja. Nastava usmjerena na učenike je i skuplja od nastave usmjerene na učitelje. Možda je i to bio jedan od razloga da je tijekom druge polovine 20. stoljeća u školama dominirao didaktički model nastave usmjerene na učitelje u kojem je najvažnije „realizirati program“ prepričavanjem i pokazivanjem sadržaja i aktivnosti pred razrednim odjelom koji (uglavnom) sjedi i gleda.

John Dewey; Maria Montessori; Celestin Freinet; didaktika; nastava usmjerena na učenika; konstruktivizam

nije evidentirano

engleski

Student centred teaching Theory

nije evidentirano

John Dewey; Maria Montessori; Celestin Freinet; didactics; student-centred teaching; constructivism

nije evidentirano

Podaci o prilogu

21-30.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Curriculums of early and compulsory education

Bouillet, Dejana ; Matijević, Milan

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-7210-24-3

Podaci o skupu

3rd scientific research symposium Curriculums of the early and compulsory education

pozvano predavanje

12.11.2009-14.11.2009

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija