Učenička recepcija mitološke geneze likova Priča iz davnine Ivane Brlić-Mažuranić (CROSBI ID 39959)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Hranjec, Stjepan ; Kos-Lajtman, Andrijana ; Horvat, Jasna Učenička recepcija mitološke geneze likova Priča iz davnine Ivane Brlić-Mažuranić // Društvo i jezik - višejezičnost i višekulturalnost / Bežen, Ante ; Pavličević-Franić, Dunja (ur.). Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 100-114

Hranjec, Stjepan ; Kos-Lajtman, Andrijana ; Horvat, Jasna

Učenička recepcija mitološke geneze likova Priča iz davnine Ivane Brlić-Mažuranić

Rad je nastao na temelju terenskog istraživanja učeničke recepcije likova Priča iz davnine, provedenog među učenicima sedmih razreda u osam hrvatskih škola iz tri hrvatske regije. Osmišljen je upitnik za učenike kojim se u prvom redu htjela ispitati sposobnost prepoznavanja mitološke geneze pojedinih likova kao bitne poetičke odrednice autoričinih bajki. Upitnik je popunjavan anonimno, uz naznaku spola/roda, zaključne ocjene iz Hrvatskog jezika te samoprocjene sklonosti čitanju. Temeljna pretpostavka koja se nastojala provjeriti bila je da su učenici u odgovarajućoj mjeri upoznati s mitološkom podlogom određenih likova bajki Ivane Brlić-Mažuranić te da je relativno dobro prepoznaju. Pretpostavka se temeljila na važnosti djela u kontekstu nacionalne kulture kao i na činjenici dvostruke lektirne obrade autoričinih bajki (u četvrtom i šestom razredu). Nakon provedena istraživanja, pretpostavka se, nažalost, pokazala netočnom. U razloge takva stanja nastojali smo prodrijeti u zaključnom dijelu rada.

Priče iz davnine, likovi, mitologija, recepcija, istraživanje, statistička analiza

Students' Reception of Mythological Genesis of the Characters from Priče iz davnine by Ivana Brlić Mažuranić

Priče iz davnine, characters, mythology, reception, research, statistical analysis