Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

TOMAS Kulturni turizam 2008. (CROSBI ID 39984)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Tomljenović, Renata ; Marušić, Zrinka TOMAS Kulturni turizam 2008. // TOMAS trendovi - Stavovi i potrošnja turista u Hrvatskoj 1987-2008. / Čorak, Sanda ; Marušić, Zrinka (ur.). Zagreb: Institut za turizam, 2009. str. 145-161

Podaci o odgovornosti

Tomljenović, Renata ; Marušić, Zrinka

hrvatski

TOMAS Kulturni turizam 2008.

Istraživanje TOMAS Kulturni turizam 2008. prvo je cjelovito istraživanje posjetitelja kulturnih atrakcija i događanja u Hrvatskoj. Cilj mu je bio dvostruk. Prvo, riječ je o pilot-istraživanju s obzirom na to da je provedeno prvi put, a da je pojava koja se istraživala složena. Drugo, cilj istraživanja bio je utvrditi profil posjetitelja kulturnih atrakcija i događanja, karakteristike njihova cjelokupnog putovanja, potrošnju, ali i zadovoljstvo posjetom kulturnim atrakcijama i događanjima. Istraživanje se provodilo na 37 kulturno-povijesnih lokaliteta, muzeja, galerija i kulturnih događanja, u razdoblju od srpnja do listopada 2008. godine, i to na uzorku od 2.450 ispitanika. Istraživanje je obuhvatilo sociodemografski profil tzv. kulturnih turista, motivaciju za posjet kulturnoj atrakciji ili događanju, zadovoljstvo posjetom i namjeru posjeta ostalim kulturnim atrakcijama i događanjima tijekom boravka na odmoru te obilježja putovanja tih turista i njihovu potrošnju na pu-tovanju. Rezultati su pokazali da su tzv. kulturni turisti u Hrvatskoj uglavnom srednje ili mlađe životne dobi, natprosječno obrazovani i relativno dobrostojeći. Riječ je uglavnom o inozemnim posjetiteljima, koji noće u mjestu gdje se nalazi atrakcija ili gdje se zbivaju neka kulturna događanja. Domaći posjetitelji kulturnih atrakcija i događanja uglavnom su iz matične ili okolnih županija. Velika većina zadovoljna je posjetom, osobito kvalitetom postava i programa, mogućnošću da nauče nešto novo, profesionalnošću osoblja te čistoćom i urednošću. Manje su zadovoljni prometnom signalizacijom te dostupnošću informacija, i prije dolaska, i po dolasku u destinaciju. Trećina posjetitelja može se smatrati ciljanim, kulturom motiviranim turistima koji putuju prije svega zbog posjeta kulturnoj atrakciji ili događanju ili su na kulturom motiviranom odmoru. Prosječna dnevna potrošnja posjetitelja kulturnih atrakcija i događanja iznosi 45 eura na višednevnim putovanjima te 28 eura na jednodnevnim. S obzirom na vrstu posjećene atrakcije najbolji su potrošači posjetitelji muzeja i galerija.

istraživanje TOMAS, kulturni turizam, kulturne atrakcije i događanja, Hrvatska

nije evidentirano

engleski

TOMAS Cultural Tourism 2008

nije evidentirano

TOMAS research, cultural tourism, cultural attractions and events, Croatia

nije evidentirano

Podaci o prilogu

145-161.

objavljeno

Podaci o knjizi

TOMAS trendovi - Stavovi i potrošnja turista u Hrvatskoj 1987-2008.

Čorak, Sanda ; Marušić, Zrinka

Zagreb: Institut za turizam

2009.

978-953-6145-21-8

Povezanost rada

Ekonomija